Re: Väyläbunkan haravointi vaikka pallo mennyt siitä greenibunkkaan? - Golfpiste.com

9.–16.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[17][27]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötVäyläbunkan haravointi vaikka pallo mennyt siitä greenibunkkaan?Re: Väyläbunkan haravointi vaikka pallo mennyt siitä greenibunkkaan?

#287237 Ilmoita asiaton viesti
ts

Pekka Pelimies kirjoitti: (21.5.2010 10:41:34)

KL kirjoitti: (20.5.2010 23:45:23)
’Pelaaja saa lyötyään palloa, jos pallo on vielä esteessä tai
se on nostettu esteestä ja se voidaan joutua pudottamaan
tai asettamaan esteeseen, tasata esteen hiekkaa tai maata.
Tämä voi tapahtua sillä edellytyksellä, että mitään sellaista ei
tehdä, että sääntöä 13-2 rikottaisiin, kun otetaan huomioon
pelaajan seuraava lyönti. Jos pallo on lyönnin jälkeen esteen
ulkopuolella, pelaaja voi tasata esteen hiekkaa tai maata ilman
mitään rajoitteita.’

Vastaus kysymykseesi on siis: saa napata ja saa myös haravoida lyöntinsä jäljet, kunhan pallo ei seuraavalla lyönnillä palaudu sille haravoidulle bunkkerin osalle.

Siis-vastaus kysymykseen on sikäli mielenkiintoinen, että joissain tapauksissa makuu pitää rakentaa.

Haravan, pallon vai peräti pelaajan makuu?