16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][17]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäValvojan rooli golfkentälläRe: Valvojan rooli golfkentällä

#530952 Ilmoita asiaton viesti
ts

KL kirjoitti: (4.8.2014 19:09:44)

Onko tämän kirjoittanut nyt ihkasen varmasti se sama mies, joka pari vuotta sitten tällä samaisella palstalla väitti tuomarin laittaneen pelaajat (ja cädin = ts) juoksemaan jossakin CT:n kisassa..? Minkähän sanktion uhalla tuomari noin mahtoi toimia..?

Ei silti, itse asiasta olen samaa mieltä, mutta jyrkästi eri mieltä siitä, ettei jälkeen jäänyt ryhmä saisi edellä meneviä kiinni, jos jokainen laittaa jokaisen pallonsa ilmaan alle 40 sekunnissa. Näin ei vaan käytännössä koskaan tapahdu, ja sen toteamiseen riittää tunnin istuminen minkä tahansa FT:n tai vastaavan kisan katsomossa kellon kanssa.

Vielä jos mennään Grant Moirin esittelemien periaatteiden mukaisesti, niin yksikään FT:n pelaaja ei pysty alittamaan 40 sekunnin rajaa toistuvasti, ei vain yksinkertaisesti pysty, koska sitä ei ole treenattu eikä sitä koskaan vaadita. Meillä ollaan niin kovin paljon lepsumpia kuin mitä Grant tuossa videolla esittää. Pelaamisen malli kun otetaan television ammattilaiskisoista, niin sitä on kovin vaikea muuttaa, valitettavasti.

Täsmälleen sama mies, mutta se juokseminen johtui siitä että haluttiin saada edeltävä ryhmä kiinni tuon yhden pallonetsimisen jälkeen. Ei tuomarilla olisi mitään keinoa ollut minua pakottaa juoksemaan tai ryhmää kiirehtimään, kunhan lyönneissä pysytään aikarajoissa.

Tämä ongelmahan on isommilla kiertueilla myös havaittu, että pelaajat voivat olla hitaita ja silti nopeita lyömään. SIksi on asetettu tuo bad time sääntöihin, jolloin sanktioita alkaa tulemaan siitäkin, että ryhmä vaan jää jälkeen. Pirullista sekin, jos satut saamaan ryhmään yhden etanan muutaman kerran vuodessa ja ilman omaa syytä sitten noita merkintöjä kirjaan. Tästäkin on cädinä kokemusta.