Re: Vaihtoehtoisen pallon tilanne - Golfpiste.com

16.–23.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötVaihtoehtoisen pallon tilanneRe: Vaihtoehtoisen pallon tilanne

#271062 Ilmoita asiaton viesti

B kirjoitti: (24.6.2014 11:51:53)
Säännössä esiintyvä lause:
’If the ball that the competitor selected in advance to count has been played in accordance with the Rules, the score with that ball is the competitor’s score for the hole.
…ja erityisesti sen tummennettu kohta viittaavat siihen, että että valittua palloa sai pelata sääntöjen mukaan sillä tavalla kuin oli valittu, tässä siis tiestä vapautuen.
Muutenhan tilanne on järjetön.

Ennen kuin ts ehtii… (et välttämättä saisi käsittelyä yhtä pehmein hanskoin):

Tietenkin saa vapautua tiestä, jos sitä ei ole määritelty kentän oleelliseksi osaksi. Se mikä minusta on jossain määrin järjenvastaista on että se, mikä muuten olisi sääntöjen mukaista (penaltit väärään paikkaan dropatun pallon lyömisestä ja peli jatkuu), onkin sääntöjen vastaista kun pelataan vaihtoehtoista palloa. Vai onko tässä joku muu kuin väärästä paikasta pelatun pallon yleissääntö, joka estääkin jatkamisen penalteilla? Yritin löytää sellaista säännöstä 20-2, mutta eipä ainakaan osunut silmiin.