Re: Tulikohan tehtyä töppäys ? - Golfpiste.com

16.–23.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[9][16]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötTulikohan tehtyä töppäys ?Re: Tulikohan tehtyä töppäys ?

#271352 Ilmoita asiaton viesti

KL kirjoitti: (13.6.2014 12:57:46)

Tasamaan tuuppari kirjoitti: (13.6.2014 11:28:50)

hussoja kirjoitti: (13.6.2014 10:56:15)
Siis kysymys kuuluu: a) olinko laittanut palloni peliin b) kun korjasin virhettäni, niin näpelöinkö pleissä olevaa palloani ja c) rankkuja ? Rauskin perussääntö kirkkaana mielessä. Se ei ollut ongelma.

a) pallosi ei ollut pelissä, koska se oli kadonnut (määritelmät, kadonnut pallo, d) ja uutta, korvaavaa palloa ei ollut pudotettu (määritelmät, pallo pelissä)
b) et
c) 0

Väärässä olemisen oikeus pidätetään.

Vastaus on aivan täydellinen.

Tiiattu pallo on pelissä vasta sen jälkeen, kun sitä on lyöty. Siihen asti sitä saa siirrellä vapaasti. Sillä ei ole mitään merkitystä, että pelaaja tiiailee palloaan vääriin tai oikeisiin paikkoihin.

Mitenkähän tuo pelissä olemisen kanssa olikaan, jos ei enää olla tiiausalueella (teeing ground)?

A ball is “in play” as soon as the player has made a stroke on the teeing ground. It remains in play until it is holed, except when it is lost, out of bounds or lifted, or another ball has been substituted, whether or not the substitution is permitted; a ball so substituted becomes the ball in play.

20-4. When Ball Dropped or Placed is in Play

If the player’s ball in play has been lifted, it is again in play when dropped or placed.

A substituted ball becomes the ball in play when it has been dropped or placed.

(Ball incorrectly substituted – see Rule 15-2)