Re: –> ts - Golfpiste.com

9.–16.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[18][29]
KilpailuaSuomalaista
#288048 Ilmoita asiaton viesti
KL

ts kirjoitti: (7.4.2010 20:33:26)
Jospa selvennän hieman ensin miten ymmärtisn PG:n kysyneen.

Eli pelaaja luuli alkuperäisen pallon olevan tiellä, mutta se olikin joku muu pallo. Sen jälkeen hän pelasi sekä tuota, että sen mukaan myös vaihtoehtoista palloa, joista siis kumpikaan ei ole sääntöjen mukainen. Lyötyään kahdesti tuota väärää palloa, hän havaitsee virheensä ja palaa paikall e löytäen raffista alkuperäisen pallonsa ja jatkaa sillä, jolloin hän on pelannut kahta väärää palloa.

Hyvä, nyt taas kärryillä.

Mitenkäs tuo nyt on, pelannut kahta väärää palloa? Vai onko kyseessä väärin korvattu pallo? Vai peräti säännön 3-3a huomautuksen mukainen tapaus:

Note: If the competitor takes further action before dealing with the
doubtful situation, Rule 3-3 is not applicable.The score with the original
ball counts or, if the original ball is not one of the balls being played, the
score with the first ball put into play counts, even if the Rules do not
allow the procedure adopted for that ball. However, the competitor
incurs no penalty for having played a second ball,
and any penalty
strokes incurred solely by playing that ball do not count in his score.

Nyt joutuu miettimään oikein urakalla, voi mennä huomiseen, kun on tätä muuta iltaohjelmaa juuri tällä hetkellä.