Etusivu›Foorumit›Kilpagolf & harjoittelu›Teknisten analysaattorien rooli kehityksessä›Re: Teknisten analysaattorien rooli kehityksessä
ts kirjoitti: (1.12.2011 8:57:51)
B kirjoitti: (1.12.2011 0:00:36)
Tuo lavan taipuma on suurin lag-suuntaan n. 0.04s ennen impactiä hyvillä pelaajilla sekä mitattuna hyvissä tutkimuksissa että mallinnuksissa.Taas sulta unohtu linkki noihin tutkimuksiin. Laittanet sen myöhemmin.
Etsi itse ensin sellainen tutkimus, jossa tilanne on päinvastainen. Palataan sitten asiaan.
Säästäthän meidät kuvakavalkadilta. 🙂
ts kirjoitti: (1.12.2011 8:57:51)
Trackman ei näe mailan lavan asentoa, vaan kaikki siihen liittyvä on kovakoodattuna kaavana järjestelmässä. Koko D-plane on laskennallinen teoria, jota ei ole koskaan missään todistettu oikeaksi mittauksilla, koska todella riittävän hyviä mittauksia ei ole. Esimerkiksi nuo lavan eri kohtien nopeuserot johtuvat juuri oletetusta ja määritellystä kiinteästä ’closuring ratiosta’. Esimerkiksi kummankaan suuntainen gear effect ei näy millään tavoin tutkan antamassa tuloksessa.
Onko tuossa joku sanoma? Oletko saanut uutta salaista tietoa D-plane geometriasta? Entä menevätko ’uudet pallon lentolait’ uusiksi? Suoristuvatko driverien lyöntipinnat??
ts kirjoitti: (1.12.2011 8:57:51)
Nuo ovat hienoja laitteita mittaamaan pallon lentoa ja jopa kierteen määrää, ja jopa antamaan kohtalaisen hyvää tietoa lavan käyttäytymisestä, mutta ihan vielä niistä ei tieteellisen tutkimuksen pohjaksi ole.
Jos minulla olisi hypoteesi, että pelaajien draiverilyönnin spinni korreloi positiivisesti sandsave-tilastoon, miten korvaisin PGA:n Trackmantilastot tutkimuksessani?
ts kirjoitti: (1.12.2011 8:57:51)
Että semmosta pohdittavaa tähän aamuun.
Tässähän aivan innostuu. Hieno päivä tulossa!