Re: –> Rauski - Golfpiste.com

27.9.–4.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][18]
KilpailuaSuomalaista
#284484 Ilmoita asiaton viesti
KL

Rauski kirjoitti: (25.1.2011 13:41:11)

KL kirjoitti: (25.1.2011 11:56:24)

Rauski kirjoitti: (25.1.2011 10:23:49)

KL kirjoitti: (25.1.2011 9:39:06)

Vähennetään päänvaivaa ja ahdistusta ja katsotaan asiaa täältä: 17-3/3 Ball Strikes Flagstick Lying on Ground.

Oikein hyvä, nyt tulkinta korjatkaa jos olen väärässä.
Pelaaja ei näe lippua maassa (dogleg)-> ei rankkuja
Pelaaja ei usko saavansa palloa greenille jossa lippu makaa, mutta osuu kuitenkin-> ei rakkuja
Pelaaja lyö toisen lyönnin (saavutettavissa) tai par3:lla ekan lyönnin ja pallo osuu maassa makaavan tankoon -> kaksi rankkua.

Saatiinko ratkaisu asiaan?

Luitko sinä sen deccarin? Jos luit, niin mistä sinä nuo rankut oikein loihdit? Kävikö joku samasta ryhmästä laittamassa sen lipun viheriölle makaamaan?

Niistä kysymys ja vastaus jutuista:
Generally, the player’s ball must not strike the flagstick when removed from the hole (Rule 17-3). What is the ruling in the following situations:
– A player putts too strongly and his ball strikes the flagstick which has been removed by someone in his match or group and placed on the ground behind the hole.
– A player plays his second shot to the green and the ball strikes the flagstick, which had been blown down by the wind and was lying on the ground.
– A player, not believing he can reach the green which is occupied by the preceding match or group, plays his second shot at a par-5 hole and the ball rolls onto the green and strikes the flagstick which has been removed from the hole and placed on the ground by someone in the preceding match or group.

Vastaukset
– The player incurs a penalty of loss of hole in match play or two strokes in stroke play under Rule 17-3a.

– and  c.

-No penalty is incurred. Rule 17-3a is not applicable in either case. It applies only when the flagstick has been removed with the player’s authority or prior knowledge by someone in the player’s match or group.

Miten noi ranskalaiset viivat nyt menee? Ymmärsin toisessa tapauksessa että kaksi rankkua ja 17-3c.

Kahdesta ekasta siis kaksi rankkua ja viimeisestä ei rankkuja tule.

Tuo sähködeccari on vähän huonosti muotoiltu ja siinä kaiketi pitäisi olla ’17-3a and c’. Olennainen osa on tuo ’-No penalty is incurred. Rule 17-3a is not applicable in either case’, eli ’Sääntöä 17-3a ei voi soveltaa kummassakaan tapauksessa’ ja tuossa siis viitataan niihin kahteen jälkimmäiseen esimerkkitapaukseen. Lisäksi vastausta tarkennetaan kertomalla, että lipun huoltamisesta on kyse vain silloin, kun lipputankoa siirtelee joku samasta ryhmästä kuin missä pelaaja itse on.

Siis: jos edellä menevä ryhmä jättää lippuangon maahan, ei seuraavan ryhmän pelaaja saa tankoon osumisesta rangaistusta, ellei joku pelaajan omasta ryhmästä kajoa tankoon. Vastaus alkuperäiseen kysymykseesi on siis, ettei pelaaja saa rangaistusta tankoon osuessaan.