Re: Rannekulma aukeaa liian aikaisin - Golfpiste.com

8.10.–15.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][8]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitKilpagolf & harjoitteluRannekulma aukeaa liian aikaisinRe: Rannekulma aukeaa liian aikaisin

#203562 Ilmoita asiaton viesti

Pekka Pelimies kirjoitti: (9.12.2013 9:24:51)
Tuupparinäkökulmasta…
….
Alaspäin lyöminen on mielestäni kaikkein turmiollisin neuvo. Lapa liikkuu luonnostaan alaspäin vartalon asentojen – lähinnä selän ja maan välisen kulman vaikutuksesta, jos stanssi on oikein rakennettu.

Samaa mieltä, ainakin itselläni ’alaspäin lyömisen’ mielikuva rupesi aiheuttamaan sitä että nousin bäkärissä pystyyn.

Viimeksi kun kävin proolla, ehdotti että pitäisi ruveta miettimään lyönnin muokkausta vähäsen. Olen nyt koittanut muutaman sangon hallissa läiskiä niin että osa lyönneistä draw tai feidi. Saan ne kyllä aikaiseksi oikeaan suuntaan, mutta jengan määrän hallinta tuntuu tosi vaikealta. Voi olla että osuma on mulla vielä liian epätasainen ja vakiintumaton, että saisin nuo hallintaan.
Jännää niitä on kokeilla harjoitella silti – tulee peliin paljon enemmän muuttujia ja mahdolllisuuksia (sekä hyviin että huonoihin lyönteihin!).

En itse tiedä millä liikkeillä nuo drawt ja feidit teen, mielikuvana on tenniskämmen, kun olen sitä pelannut. Esim ’Draw’ = tenniksen melko löysä ja korkeahko yläkierre kämmen krossina vastustajan kämmenkulmaan.
Ehkä kierrän vartaloa aikaisemmin ja tehokkaammin? Voi olla että myös lyön enemmän sisältä ulos, ja ehkä myös krossaan voimakkaammin? Mutta tosiaan, siinähän on niin monta liikettä päällekkäin että mahdoton itse täysin seurata mitä kaikkea tapahtuu, kun en ole koordinaatiolta kuitenkaan mikään huippulahjakas.

Taitojen kehittymisen kannalta lienee hyvä ettei paasaa koko aika samaa mättöä, tuleehan kentälläkin erilaisia sivurinteitä jne. Toisaalta tekniikan vakiintumisen kannalta pitäisi lyödä ’melko’ samaa koko ajan, ehkä.