Etusivu›Foorumit›Kilpagolf & harjoittelu›Rannekulma aukeaa liian aikaisin›Re: Rannekulma aukeaa liian aikaisin
ts kirjoitti: (8.12.2013 20:00:30)
fukke diise saisse kirjoitti: (8.12.2013 19:50:17)
En mä tiedä mitä tohon voi enää sanoa…..tämä termien pyörittely ei hyödytä ketään eikä ratkaise mitään. Kaikki ketkä haluaa ymmärtää, myös ymmärtää, mitä tässä ajetaan takaa.
Se vaikuttaa niihin jotka oikeesti ymmärtää termien merkityksen, ei muihin. Olennaista on ymmärtää, mitä liikettä Hogan tarkoitti ja se ei ole käsivarren kirtoliike lapaa sulkevaan suuntaan vaan ranteen taivutus lapaa vahvistavaan suuntaan.
Kun ensin ymmärretään tuo liike ja sen vaikutus lapaan, aletaan hämmästelemään vasemmalle karkaavia lyöntejä. Sen jälkeen voidaan alkaa etsimään niihin ratkaisua, eli miten tuon voi tehdä lapaa liiaksi sulkematta ja paljonko tuota tarvitaan erilaisissa lyönneissä.
Hassuinta on ehkä se, että hillitön kiihko on puolustaa tuota väärien termien käyttöä maallikkojen toimesta. Yksikään anatomian ammattilainen ei vielä ole sitä mieltä ollut että oikein meni… ja hehän minullekin tuon aikanaan opettivat ja osoittivat eron.
Kyllä tuo on ymmärretty. Tässä on se ero että esim. minä näen Hoganin lyönnissä käsivarren kiertoliikkeen lapaa sulkevaan suuntaan (joka ei ole aktiivinen, vaan oikea käsi tekee sen).
Minä näen myös olkavarren kiertoliikkeen lavan sulkeutumista estävään suuntaan.
Nämä yhdessä eivät ole mahdollisia, jos hartiat avautuvat osumaan eli vartalonkierto sulkee lapaa. Tiedän, että sinä haluat lavan avautuvan ja sulkeutuvan synkronissa vartalon kierron kanssa. Minun mielestäni se ei mene niin, mutta mennään näillä eteenpäin.