Re: Rannekulma aukeaa liian aikaisin - Golfpiste.com

1.10.–8.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][12]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitKilpagolf & harjoitteluRannekulma aukeaa liian aikaisinRe: Rannekulma aukeaa liian aikaisin

#203397 Ilmoita asiaton viesti

data kirjoitti: (4.12.2013 12:11:24)

Pekka, siinä saatat olla oikeassa, että aksiaalisuljennan määrässä ollaan ehkä menty
hieman alaspäin ja toisaalta käsien vahvaa krossausta saatossa on ehkä vähemmän. Suljenta
myös toteutetaan ehkä tasaisemmin.
[SUP](1[/SUP] Tämä nyt ihan mutuna ilman tarkempaa tutkimusta.
Tämä on ihan järkevää kirjoittelua. Tilastot eivät kuitenkaan vielä nähdäkseni tue vähäisemmän suljennan etuja mitenkään, mutta tässä olisi sinulle sopiva kotiläksy joululomalle.
Teepä pikku tutkimus tästä tilastojen pohjalta.

Mä en jaksa, meen hankaamaan vaan tota omaa toteutustani sisätiloihin ja totean, että se, mikä toimii mulla käytännössä on toiminut monella muullakin, joiden kanssa oon valaistumistani puntaroinut.

1) Jos tarkkaan ottaen mietitään ’aksiaalisuljentaa’, niin omassa stable-release-sovelluksessani lavan sulkeutumista ei tapahdu lainkaan ja sen asettaminen tapahtuu varsin väkivaltaisesti transitiossa, jossa se yhdellä rykäyksellä väännetään ratansa tangentin kanssa kohtisuoraksi. Lopu on pelkkää voimantuottoa maasta ponnistaen miettimättä sen enempää sulkeutumista, kuin palloon osumistakaan.

Jos pitäisi jotain ’tieteellistä’ tähän sanoa, niin mun mielestäni helvetin iso joukko ihmisiä menee harhaan siinä, että lavan asennosta puhutaan osumatilanteessa. Liikkeen omaksumisen kannalta pitäisi hahmottaa asia lavan liikesuunnan kannalta ja pyrkiä sellaisiin liikkeisiin, joilla swingin aikana – transition jälkeen muutetaan mahdollisimman vähän mitään lapaan suoraan vaikuttavan jäsenen asentoa.

Osumageometria syntyy itsestään, jos ei huolestuta siitä, osutaanko palloon vai ei tai miten hyvin siihen osutaan. Kun liike on opittu, niin sitten ruvetaan säätämään alkuasetuksia niin, että lapa osuu palloon liikesuuntaansa nähden oikeassa liikeradan kohdassa.