Re: Rannekulma aukeaa liian aikaisin - Golfpiste.com

8.10.–15.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][8]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitKilpagolf & harjoitteluRannekulma aukeaa liian aikaisinRe: Rannekulma aukeaa liian aikaisin

#203291 Ilmoita asiaton viesti

Pekka Pelimies kirjoitti: (1.12.2013 20:52:22)
Tätäkö se joulukuun alun uudistus tarkoittaa… Nappulat ei toimi. Yrietään taas lainata oikein…

ts kirjoitti: (1.12.2013 13:32:36)
Lavan sulkeutuminen tapahtuu monen muutoksen yhteisvaikutuksesta ja jos ne tehdään oikein, pahinta mitä siihen voi lisätä on vasemman käsivarren kiertymä akselinsa ympäri supinaation tai olkavarren ulkokierron kautta. Siksi parhaat pallonlyöjtät ovat läpi vuosikymmenten vastustaneet tuota sulkevaa kiertoa vetäen/pitäen takakäden kyynärpäätä sisällä ja lähellä vartaloa.

fukke diise saisse 1.12.2013 19:04:42)
Minä kyllä sanoisin, että parasta mitä siihen voi lisätä on vasemman käsivarren kiertymä akselinsa ympäri supinaation (kämmenselkä maahanpäin) JA olkavarren sisäkierron kautta.

Kysyisin suurelta mestarilta, fds:ltä, miksi halutaan kiertää olkavarsi sisäkiertoon, mutta kyynärvarsi ulkokiertoon? Eikö sama vaikutus synny, jos vain työnnetään Hoganin mainitsemaa ’ranneluuta’ kohteeseen ja käännetään etukäden kämmenselkä maata kohti?

Multa kyllä kuivaharjoittelussa onnistuu tuo olkavarren sisäkierto ja kyynärvarren ulkokierto myös yhdenaikaisesti, mutta se vaatii aika paljon separointia ja hirveen määrän keskittymistä verrattuna siihe, että käännettäisiin vaan rystysiä maata vasten. Eikä ylä- ja alakäsivarren erisuuntainen kiertäminen itse asiassa tunnu kovinkaan miellyttävältä.

Kyllä mun mielestä se ranneluu lipsahtaa hyvin helposti sisään ja saa aikaan aikamoisen räkähukin, jos olkavarsi ei sellaista vastusta, kyynärvarsi taasen ei voi vastustaa, koska sen pitää tehdä supinaatiota.

Oikeassa olet, se vaatii aika paljon keskittymistä, mutta se kannattaa opetella.