Re: Rannekulma aukeaa liian aikaisin - Golfpiste.com

8.10.–15.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][8]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitKilpagolf & harjoitteluRannekulma aukeaa liian aikaisinRe: Rannekulma aukeaa liian aikaisin

#203254 Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (30.11.2013 18:58:57)
Mä muistan vuosien takaa yhden sun lauseen, joka kolahti vahvasti ja johti taas kerran tutkimaan oikeita asioita. Se oli ’oikea käsi työntää vasenta edellään’. Siis juuri päinvastaista kuin ranteilla sivaltaessa tai crossatessa, jossa oikea pyrkii ohittamaan vasemman. Sittemmin oivalsin että ei se ihan noinkaan mene, mutta mielikuva on varsin oikean suuntainen. Hämmästys oli hetken kohtalaisen iso kun tajusin vasemman (etukäden) kyynärpään liikkuvan kohteesta poispäin osuma-alueella. Tokihan se sitten loogiseksi muuttui kun tajusi noiden siirtyvien ja muuttuvien kiertokeskipisteiden roolin

Sen takiahan sitä RR:ää tehdään, että oikean käden alkanut ’krossausliike’ ei menisikään vasemman yli, vaan vasen on siinä edessä, jolloin oikean käden voima kohdistuu osuman alueella vasempaan käteen, kun lapa on jo square ja mailan varsi on jo linjassa, mutta sitä ennen oikea käsi on jo avittanut aikalailla ’rannekulman’ suoristumista.

Ja sitten eteenpäin…..ei vasen käsikään määrättömän kauan jaksa siinä edessä pysyä, vaan jossain vaiheessa kädet lonksahtaa krossiin, mutta pallo on jo silloin kaukana ilmassa.

ts kirjoitti: (30.11.2013 18:58:57)
Mun mielestä rannekulmien vapautumisella ei juurikaan ole tekemistä crossauksen kanssa. Rannekulmat voi vapautua ilman sulkevaa kiertoakin kunhan tullaan oikeasta suunnasta ja ymmärretään.. taas kerran.. mitä siellä kehossa pitäisi tapahtua.

Mitähän tohon sanoisi? Mä en kyllä tiedä yhtään mitään, mitä primäärisiä lihaskomentoja kehossa pitäisi tapahtua koska Leadbetterin mielestä koira heiluttaa häntää. Mun mielestä häntä heiluttaa koiraa ja koira yrittää pysyä pystyssä.