Re: Rannekulma aukeaa liian aikaisin - Golfpiste.com

8.10.–15.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][8]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitKilpagolf & harjoitteluRannekulma aukeaa liian aikaisinRe: Rannekulma aukeaa liian aikaisin

#202989 Ilmoita asiaton viesti

yeux de serpent kirjoitti: (19.11.2013 22:04:09)
Milloin lyöt alakierrerystyjä, puolustavassa tilanteessa, tai silloin kun joutuu kurottamaan, eli kahden käden rystyllä ei yletä?

Oliko sulla se kahden käden rysty vahva ase (siis muuten omaan peliin nähden), tykkäsitkö pelata sitä?

Alakierrerystyä löin esim

1) silloin kun jouduin kurottamaan

2) kovalyöntisen vastustajan peliä sotkemaan. Matala ja hidas pomppu erityisesti massalla, moni voimapelaaja ei osaa lyödä siitä hyvin, varsinkaan kahden käden rystyä joka on vaikea lyönti matalalta. Alajenka on vielä tehokkaampi jos on vähän kostea ja pehmeä kenttä. Eräs kovalyöntinen vastustaja jonka tuuppasin ulos, myönsi häviämänsä pelin jälkeen että ’tuollainen matala alakierrerysty joka ei pomppaa paljon mihinkään, saa minut raivon partaalle’.
Inhottava pelitapa minulta, mutta minkäs teet, kun haluaa pelin voittaa, kaikki keinot käytetään mitä säännöt sallii…

3) hyökkäyslyönti jos joutuu lyömään matalalta (= kahden käden rysty matalalta on vaikea) ja tarvitsee hiukan enemmän aikaa että ehtii itse verkolle

Kahden käden rysty mulla oli OK, pystyin lyömään sen lujaakin, mutta kuitenkin enemmän puolustava kuin kämmen. Kyllä munkin vastustajat mun rystyä painosti yleensä. Johtui myös siitä että en koskaan oppinut lyömään rystyyn kunnon yläkierrettä, se oli siis aika suora. Jos yritin voimakkaampaa yläkierrettä, oli liian epävarma.