Re: Rannekulma aukeaa liian aikaisin - Golfpiste.com

1.10.–8.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][12]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitKilpagolf & harjoitteluRannekulma aukeaa liian aikaisinRe: Rannekulma aukeaa liian aikaisin

#202985 Ilmoita asiaton viesti

yeux de serpent kirjoitti: (19.11.2013 20:07:15)
Tämän lyhyen alustuksen jälkeen kysymykseni kuuluukin, että sopisiko tuollainen kahden käden rysty ajatuksellisesti myös kyseessä olevan heebon golfsvingiajatukseen? Jos, niin oletan, että kyseessä olisi yläkierretyyppinen ajatusrakennelma?

Jos ei sovi, niin mitä ajatuksia hemmon pitäisi muuttaa, vaiko unohtaako koko hommako?
Ja jos kyllä, niin golfko, tenniskö, vaiko molemmatko?

Varmaan riippuu, minkä tyyppinen rystylyönti hemmolla on tenniksessä.
Mun oma kahden käden rysty on (oli…) aika jäykän runttaava, bäkäri lyhyehkö, osumassa ranteet melko jäykkinä, ja saattokaan ei kovin pitkä. Pyrin aina saamaan osumassa mailan lavan vähintään samalle tasolle kuin ranteet. Alempi käsi mailassa ’työntää’ mailaa osuman aikana (mulla siis vasen, kun olen oikeakätinen) tai jopa vippaa yläkierrettä osuman aikana. Maila ei oikeastaan roiku alaspäin eikä ole muutenkaan kovin rennosti missään vaiheessa lyönnin aikana. En saisi siitä oikein ajateltua golflyönnin aihiota, vaikka hartioiden kierto onkin saman tyyppinen.

Alakierrerystyt löin yhdellä kädellä, mutta siinä taas ei ole esim lantion kiertoa oikeastaan lainkaan lyönnin aikana.

Tenniksen kämmenlyönti kun on enemmän heilahtava, on ehkä ajatuksellisesti lähempänä golflyöntiä.

Mutta jos kahden käden rysty on hemmolla heilahtavampi, silloin voisi olla hyväkin aihio golflyönnille?