Re: Rannekulma aukeaa liian aikaisin - Golfpiste.com

8.10.–15.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][8]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitKilpagolf & harjoitteluRannekulma aukeaa liian aikaisinRe: Rannekulma aukeaa liian aikaisin

#203885 Ilmoita asiaton viesti

Kuuma putteri kirjoitti: (17.12.2013 16:16:54)

data kirjoitti: (17.12.2013 15:56:14)
Kyllä näin. Jos chs on 120 mph, ei tarvitse miettiä tarkemmin syntyjä syviä. Useilla kuitenkin on ongelmia ja heitä ajatellen fyysikot ovat luoneet swingistä matemaattisia malleja, joilla on löydettävissä tarkempaa kuin arvaustietoa swingin voimansiirtoon liittyen. Tämän tiedon avulla on mahdollista auttaa niitä, joilla ongelmia ilmenee.

Hmmmmm….

oma vähäinen kokemukseni urheilusta on se, että jos mulla on ongelmia tekniikan kanssa, kysyn opettajalta, valmentajalta tai kanssaurheilijalta. Joskus joku niistä osaa auttaa, joskus ei.

Nimittäin

1) taitourheilussa (kuten golf) ei pelkkä raaka nopeus ratkaise, vaan tarkuuden täytyy säilyä vaikka palloon pannaankin vauhtia. Mieluummin lyön 90 mph tarkasti, kuin 110 mph pitkin metsiä.

Sitten jos haluaa lyödä 110 mph tarkasti, siinä ei fyysikot paljon auta!

2) olen ihminen enkä kone, eikä mua hyödytä yhtään mitä PITÄISI tehdä, jos en osaa tai pysty sitä tekemään. Osaava neuvoja näkee mihin pystyn ja mihin en, mitä voi yrittää ja mitä ei; ja millä mielikuvilla tai tietoisilla, kontrolloitavilla liikkeillä ja asennoilla pääsen oikeaan suuntaan.
Siihen ei kone pysty, eikä fyysikko ;-D

Yleensä teoreettisen tiedon kulun suunta menee niin, että fyysikot siirtävät tutkittua tietoa valmennusportaalle päin. Ja valmentajat taas muuttavat tiedon opetukseen sopivaksi. Minusta
tiedon kulku toiseen suuntaan ei olisi kovinkaan järkevää. Eli tilanne, jossa golfopettaja opettaisi fyysikoita fysiikassa ja matematiikassa. Tätäkin nimittäin tapahtuu. Käytännön opetus tietysti sisältää myös paljon asioita, joita ei ratkaista fysiikan tai geometrian keinoin.