Re: Rannekulma aukeaa liian aikaisin - Golfpiste.com

1.10.–8.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][12]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitKilpagolf & harjoitteluRannekulma aukeaa liian aikaisinRe: Rannekulma aukeaa liian aikaisin

#203856 Ilmoita asiaton viesti
ts

Kuuma putteri kirjoitti: (17.12.2013 10:51:32)

ts: olisi mielenkiintoista kuulla, vastaavatko tuon mallin antamat tulokset eri tasoisista golfareista, esim scr – 5 – 18, niitä mitä olet 4D:llä mitannut?

Ja toinen asia: kun olet mitannut hyvin taitavia (scr ja ammattilaisia), onko heillä KAIKILLA tuo liikejärjestys aina oikein?

Sitten vielä meidän tuupparien kannalta se TÄRKEIN asia:
no joo, totta kai tiedetään että liikejärjestys pitää mennä noin – mutta miten se saadaan sellaiseksi? ja mieluummin niin että oppiminen tapahtuu helposti, nopeasti ja koko ajan on hauskaa ;-D

Tuo tutkimushan on torso jo sen kautta että siinä on otettu toimivaksi malliksi scr-tason ’tuuppari’ ja lisäksi pienestä otannasta sitten tehty johtopäätöksiä. Mä olen nähnyt paljon tuon tason pelaajia täällä joilla pallon lähtöarvot ja lyönnin toistettavuus on varsin heikkoa, eli tuo ei jurikaan todista mitään. Samoin tuollaisia 5hcp tason kavereita joilla peli sakkaa sitten jonkun muun syyn takia kuin pitkien lyöntien arvojen vuoksi.

Myös tour-pelaajista löytyy aivan vastakkaisia esimerkkejä liikkeistä ja niiden järjestyksestä ja varsin moni siellä pelaa hyvin välillä varsin villeistä lyönneistä huolimatta, joista Phil Mickelson yksi tunnetuimmista esimerkeistä taitavine käsineen, jotka eivät silti huonona päivänä riitä pelastamaan häntä. Siksi mun katseet on suunnattu tapoihin joita löytyy klassisesti hyvänä tunnettujen pallnlyöjien tempuista.

Liikejärjestyksestä ja sen ympärille luoduista harhoista vois pitää herkästi tunnin luennon, jota en jaksa alkaa kirjoittaen selittämään, enkä yksityiskohtaisemmin siihen vaikuttavista asioista, mutta kutsu on voimassa jos haluat niistä selvyyden saada. Sen verran voin sanoa, että tietyt mittaustekniset ja varsin näkyvät virheet niiden valinnassa ovat kovinkin väärää kuvaa asiasta luoneet, joista osa on tuossa Tuttelmaninkin prujussa näkyvissä.