Re: –> raffimies - Golfpiste.com

9.–16.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[18][29]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötNopea helppoRe: –> raffimies

#291444 Ilmoita asiaton viesti
KL

raffimies kirjoitti: (21.3.2009 9:13:23)
Tämä sääntö on kyllä tuttu, mutta esitäpä sääntökohta, mikä estää minua
toimimasta, kuten esimerkissäni kerroin.

Mikään sääntö ei kiellä sinua toimimasta kuvailemallasi tavalla, olennaista tässä onkin se, minkä säännön mukaista tuo toimintasi on.

Sääntö 28 (pelaamaton paikka) antaa kolme mahdollisuutta toimia:
1) lyödä pallo uudelleen sieltä, mistä pallo pelaamattomaan paikkaan lyötiin
2) dropata pallo enintään 2 mailanmitan päähän pallon paikasta, ei lähemmäs reikää
3) dropata pallo lipun suunnassa taaksepäin.

Koska ko. sääntö kuitenkin kieltää soveltamasta sääntöä pallon ollessa vesiesteessä, tuota 2-kohtaa et voi käyttää.

Sen sijaan sääntö 26-2b antaa mahdollisuuden toimia kuvailemallasi tavalla:

b. Ball Lost or Unplayable Outside Hazard or Out of Bounds
If a ball played from within a water hazard is lost or deemed unplayable
outside the hazard or is out of bounds, the player may, after taking a
penalty of one stroke under Rule 27-1 or 28a:
(i) play a ball as nearly as possible at the spot in the hazard from
which the original ball was last played (see Rule 20-5);

Myös sääntö 27-1a tulee kyseeseen:

a. Proceeding Under Stroke and Distance
At any time, a player may, under penalty of one stroke, play a ball as
nearly as possible at the spot from which the original ball was last played
(see Rule 20-5), i.e. proceed under penalty of stroke and distance.

On siis täysin sallittua lyödä palloa vesiesteestä ja sen jälkeen yhdellä pentillä dropata pallo takaisin samaan paikkaan. Et kuitenkaan voi julistaa pallosi olevan pelaamattomassa paikassa sen ollessa vesiesteessä.