Etusivu›Foorumit›Yleistä›PRON OIKEUS OPETTAA›Re: PRON OIKEUS OPETTAA
ts kirjoitti: (8.3.2012 14:04:47)
Haade kirjoitti: (8.3.2012 13:53:41)
ts kirjoitti: (8.3.2012 13:47:27)
Ulkomaille kirjoitti: (8.3.2012 13:32:05)
Kyllä kyllä. Tästä on esimerkkinä peliohjesääntö, joka kaikkien tietoon saatetaan monin tavoin. Olen jatkuvasti viitannut siihen, että nykyisessä toimintaympäristössä neuvominen on täysin sallitua. Sen kieltäminen vaatisi merkittäviä toimia informaation muodossa sekä julkisuuden rajoittamisessa.
Jotenkin kyllä suurimmalle osalle on muodostunut ihan toinen kuva väitteistäsi, mutta hienoa jos olet vihdoin sitä mieltä että omistaja voi rajat toiminnalle asettaa. Juuri kuten olen koko ajan kertonut.
Täytyy sanoa, että minä olen kyllä ymmärtänyt Ulkomaille kirjoittaneen noin hyvinkin monta kertaa aikaisemminkin. Muutos vaan vaatisi merkittäviä muutoksia nykyisiin toimintatapoihin verrattuna.
Loistavaa… sinäkin vihdoin havahduit. Koska en halua nolata ketään, en kaiva vanhoja viestejäsi osoittamaan mitä oikeesti olet sanonut. Totean vain, että mm sananvapauslakiin vedoten olette molemmat todenneet kieltämisen olevan mahdotonta.
Älä nyt valehtele ja vääristele. Et sinä mua nolaamaan pysty, ja en tiedä, miksi se edes olisi tälläisen forumin tarkoitus.
Olen jo aikapäivää sitten kirjoittanut, että on olemassa kahdenlaisia vaihtoehtoja asiassa, joista toinen on yksityinen range, joka luokitellaan yksityiseksi tilaksi (esim. rajattu alue, selkeät ohjeet esillä, rajoitukset tiedossa ennen ostopäätöstä, tilaan ei voi tulla kuka vaan jne). Silloin ohjeita/rajoituksia voidaan antaa. Kaiva ihan rauhassa tuo viestini. Mutta esim. Paloheinä ei ollut tuollainen, eikä meillä Suomessa tuollaisia tiloja käytännössä ole.
Minä olen puhunut nykyisestä toimintamallista, ja sen mukaisista kaikille avoimista rangeista. Ja siihen toimintaympäristöön ei voida heittää neuvonnan kieltoa. Tämän muuttaminen vaatisi paljon muuta, kuin vain sen, että rangelle laitetaan ’neuvonta kielletty’-kyltti.
Voit rauhassa lukea viestini täältä, ja leikellä otteita, kunhan et irrota tekstiä asiayhteydestä.