Re: PRON OIKEUS OPETTAA - Golfpiste.com

17.6.–24.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[13][16]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäPRON OIKEUS OPETTAARe: PRON OIKEUS OPETTAA

#444517 Ilmoita asiaton viesti

aakoo64 kirjoitti: (7.3.2012 20:03:06)

Golfinn kirjoitti: (7.3.2012 19:47:08)

ts kirjoitti: (7.3.2012 19:12:03)

Ulkomaille kirjoitti: (7.3.2012 18:29:27)

Sillä ei ole merkitystä, ottaako yksityishenkilö pimeästi rahaa vastaa vain ei, mutta se on eri asia jos toinen yritys tulee alueelle toimimaan.

Koitahan pinnistellä vielä tuon asian kanssa hetki.

Lähdepä rakentamaan asiaa siltä kannalta, että minä menisin johonkin rangelle parin kav…siis tutun kanssa ja alkaisin siellä heitä neuvomaan. Kukaan ei tiedä liikkuuko raha vai ei, mutta voisi liikkuakin. Jos joku tulee minua siitä sitten kieltämään, niin mitkä hänen juridiset oikeutensa ovat puuttua sananvapauteeni? Ovatko ne siis pykälien mukaan jotenkin toiset kuin Valton tapauksessa ja ovatko ne Valton tapauksessa erilaiset sen mukaan, ottaako Valto neuvomisestaan rahaa vai ei?
Muuttuisiko tilanne, jos lopettaisin yritykseni ja tekisin hommaa yksityisenä?

Eikä mitään minun mielestäni vastauksia tai onhan se itestään selvää, vaan ihan faktoja jos saisi tällä kertaa. Mitkä ovat ne oikeudet, joihin vedoten tuon alueen haltija voisi kieltää minkäkin toiminnan?

No sanotaan ts niin, etta jos tulisit mun rankelle opettamaan jotain tyyppia ja olisin huomannut sinun tekevan sita jo useamman kerran, niin tulisin juttelemaan sinulle. Sen jalkeen, jos se edelleen jatkuu, kieltaisin sinua tulemasta kyseiselle rankelle. Eli vaikka sananvapaus on, niin ei toisten alueella ja toisen busineksessa saa sentaan ihan mita vaan tehda. Ja siita paattaa alueen/busineksen omistaja, ei joku lakipykala. Eiks vaan?

Naissa tykkaan aina vedota siihen tuttuun kampaamo-juttuun…

Olin jo aikonut olla tähän ketjuun kommentoimatta, mutta lipsutaan nyt sitten taas:
Minusta ts nimenomaan yritti tässä saada nimimerkiltä Ulkomaille vastausta siihen, miten hänellä muka olisi oikeus tulla sinne rangelle kaveriporukkaa opettamaan. Ulkomaillehan väittää, että vastikkeeton opetus on sallittua. Voihan toki olla, että taas kerran olen ts:n kirjoitusta tulkinnut väärin.

Kyllähän vähintään on lupa hankittava paikan omistajalta tai prolta, jos aikoo jotain pientäkin ryhmää neuvoa edes lajiin tutustuttamismielessä. Vaikka kyse olisi amatööristäkin neuvomassa, se on joka tapauksessa pron kanssa kilpailevaa toimintaa. Muutamasta satunnaisesta neuvosta kesken lyöntisession ollaan ehkä jo päästy yhteisymmärrykseen, mutta siinäkin liikutaan jo hieman harmaalla alueella, jos minä lähden opettamaan yhtäkin henkilöä muutamana iltana peräkkäin pari tuntia kerrallaan.

Missä viestissä olen puhunut ’porukoiden’ opetuksesta? Olen koko ajan viitannut tilanteeseen jossa puolisoa/lasta/kaveria neuvotaan. Toiminta alkaa hyvin nopeasti saamaan kaupallisia piirteitä, jos jotain porukoita ruvetaan tuomaan. Olen koko ajan myös tehnyt eroa ammattimaisen toiminnan ja amatöörineuvonnan välille.