Re: Pallon sohaisemisesta - Golfpiste.com

27.9.–4.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][18]
KilpailuaSuomalaista
#284941 Ilmoita asiaton viesti
KL

Klubipelaaja kirjoitti: (12.11.2010 10:51:18)

KL kirjoitti: (11.11.2010 20:22:08)

PG kirjoitti: (11.11.2010 18:51:08)

Klubipelaaja kirjoitti: (11.11.2010 16:01:20)

PG kirjoitti: (11.11.2010 15:28:14)
[Pallon sohaisemisesta on vain haittaa – kaksi rangaistuslyöntiä.

Ymmärtääkseni pallon sohaisemista ei saa rangaistusta, ellei sitä tee lyöntitarkotuksessa. Tosin tuossa tapauksessahan pallo ei ole vielä pelissä, joten ei kai se voi myöskään mennä sääntöjen mukaan kuppiinkaan (niin, että ko. reiälle laskettaisiin tulos).

Palloa pitää lyödä kunnolla mailan lavalla eikä palloa saa työntää, laahata eikä kauhoa. Lasken sohaisemisen tähän samaan kategoriaan. Kaksi rangaistuslyöntiä säännön 14-1 rikkomisesta.

Pallon sohaisemisesta (siis ei säännön mukaisesta lyömisestä) siten, että pallo myös liikkuu, tulee aina rangaistus. Perusteena oleva sääntö vain vaihtelee tarkoitusperien mukaan.

Uskaltaisin väittää, että molemmet herrat (?) ovat väärässä. Tässä oli kysymyksessä tilanne, jossa pallo putoaa tiiltä ennen lyöntiä, esim pelaajan tähdätessä ja osuessa pallon. Tilannehan jatkui sitten niin, että tornado tuli ja vei pallon kuppiin, eli pallo siirtyi siis ilman lyöntejä tiiltä reikään. Tulos ei kuitenkaan ole 0, eli par-5 Ostrich, koska pallo ei koskaan ollut pelissä.

Jotenkin arvasin, että joku löytää tarkennettavaa. Hyvä, korjaan omaa vastaustastani lisäämällä ’pelissä olevaa palloa’ (en vastannut mihinkään tilanteeseen liittyen, vaan yleisesti)

Siis: pelaajan liikuttaessa pelissä olevaa palloa mailallaan aivan miten tahansa muutoin kuin sääntöjen mukaisesti lyömällä pelaaja saa jonkun säännön perusteella rangaistuksen.

Btw, par5 Ostrich ei ole mahdollinen lainkaan. Yhtä vähän kuin Condor parnelosella.