Re: Pallon nostamisen kieltäminen - Golfpiste.com

9.–16.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[18][29]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötPallon nostamisen kieltäminenRe: Pallon nostamisen kieltäminen

#291966 Ilmoita asiaton viesti

KL kirjoitti: (6.10.2008 9:56:51)
Tapahtui muutama viikko sitten tosielämässä.

Kolmen hengen ryhmä lähestyy palloineen griiniä. Yksi pelaajista (A) chippaa pallonsa aivan lähelle reikää ja on menossa merkkaamaan palloaan, kun toinen pelaaja (B), jonka pallo on vielä griinin ulkopuolella kieltää A:ta nostamasta palloaan. A haluaisi nostaa pallon, mutta B kieltää ja väittää, että sääntöjen mukaan A ei saa nostaa palloaan, jos B kieltää. A uskoo B:tä eikä nosta palloaan.

Lähdetään siitä perusolettamuksesta, että B haluaa A:n pallon toimivan jarruna, jos B sattuu chippaamaan liian kovaa. Oletetaan myös, että A ei tunne sääntöä 22-1 ja ettei ryhmän kolmas pelaaja puutu tilanteeseen mitenkään.

Kysymys: onko B:n toiminta rangaistavaa, ja jos on, minkä säännön perusteella ja millainen rangaistus B:lle tulisi antaa?

B diskataan dec 3-4/1 mukaisesti. Sääntöjen kannalta ei ole merkittävää eroa, harhauttaako toista sääntöjen sisällöstä tai lyökö niin nopeasti, ettei toinen ehdi niitä noudattaa.