Re: Pallo osuu toiseen palloon - Golfpiste.com

27.9.–4.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][18]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötPallo osuu toiseen palloonRe: Pallo osuu toiseen palloon

#284916 Ilmoita asiaton viesti
KL

Lipulle kirjoitti: (8.12.2010 1:07:37)
Kisoissa tuota griinillä “kyykkimistä” sekä kaikenlaista mittailua on havaittavissa, mutta siitä poiketen kesäisiin kaveripeleihin liittyvä simppeli kysymys:

Olet griinillä ja pelikaverisi puttaa pitkää puttia ja pallo on jo liikkeessä – onko sallittua nostaa oma pallo ylös ja merkata oma pallo esim. puhdistusta varten, vaikka pelikaverin pallo on ”liikkeessä”?

Tilanne a)
liikkeessä olevan pallon linja ei oman oletuksesi mukaan kosketa merkkamasi pallon
’merkkauskohtaa’ (24-1)?

Tilanne b)
liikkeessä oleva putattu pallo mahdollisesti osuu griinillä olevaan palloosi, joten pallo nopeasti ylös ja ’pikamerkkaus’ vauhdissa (1-2)?

Tarjoan yllä pariakin sääntökohtaa, mutta mikä lienee oikea tulkinta?

Tässä yhden prosentin kehitystavoitteella per postaus ymmärrystään säännöistä yrittää laajentaa:

Määritelmän mukaan pelissä oleva pallo on haitta, joten vastaus löytyy säännöstä 24-1:

When a ball is in motion, an obstruction that might influence the movement of the ball, other than equipment of any player or the flagstick when attended, removed or held up, must not be moved.

Toisella puolella griiniä olevan pallon siis saa nostaa toisen pallon ollessa liikkeessä. Olennaista on tuo lihavoitu.