Re: Pallo liikkuu juuri ennen puttausta !? - Golfpiste.com

20.–27.9. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[13][25]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötPallo liikkuu juuri ennen puttausta !?Re: Pallo liikkuu juuri ennen puttausta !?

#281740 Ilmoita asiaton viesti

KL kirjoitti: (23.10.2011 20:06:21)

swinging kirjoitti: (21.10.2011 1:00:05)
Mikäli pallo liikkuu ennen taakseviennin aloitusta, ja sen jälkeen lyönti tapahtuu liikkuvaan palloon, kahdella rankulla ei taida selvitä.

Pitkään asiaa pohdittuani olen kallistunut nimim. swinging’in kannalle.

Pallon liikuttaminen tähdätessä (18-2b): 1 penaltti
Liikkuvan pallon lyöminen (14-5): 2 penalttia.

Koska kyseessä on kaksi eri tekoa ja kaksi eri rikottua sääntöä, niin molemmista tulee ao. säännön mukainen rangaistus, siis yhteensä kolme penalttia. Sen sijaan neljättä ei tule, koska pallon takaisin asettamatta jättäminen on suoraa seurausta liikkuvan pallon lyömisestä.

Onko muita näkemyksiä ja niihin perusteluja?

Säännössä 18-2 on määritelty, että mikäli palloa ei palauteta takaisin paikalleen, seuraa kaksi rangaistusta. Päädyit kuitenkin yhteen, koska pallon takaisin asettamatta jättäminen on suoraa seurausta liikkuvan pallon lyömisestä. Löytyykö tästä decisionia tai sääntöä, minkä nojalla tehdään poikkeus sääntöön 18-2. En löytänyt.