Re: Pallo liikahtaa – E Fudd + ts - Golfpiste.com

20.–27.9. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[13][25]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötPallo liikahtaa back swingin aikana ???Re: Pallo liikahtaa – E Fudd + ts

#296203 Ilmoita asiaton viesti
KL

No onpas tämä nyt vaikeaa!

Kertokaapa sitten, mikä on tuomio ja minkä säännön perusteella:

Pelaaja tähtää palloaan griinillä. Pallo on paikallaan. Pelaaja aloittaa taakseviennin ja sen puolivälissä pallo liikkuu. Pelaaja jatkaa taksevientiään ja lyö liikkuvaa palloa.

Kysymys:
a) onko pelaaja liikuttanut palloa?
b) jos kohdasta a) ei ole näyttöä, tuleeko rangaistuksia?

Decision 14-5/1 saattaa auttaa päätöksenteossa.

Ball Moving During Backswing Struck While Still Moving
Q: A player’s ball starts moving during his backswing and he strikes the ball while it is still moving. What is the ruling?
A: There is no penalty under Rule 14-5 because the ball began to move after the player had begun his backswing. However, if the player had caused the ball to move or addressed it, he incurred a penalty stroke – Rule 18-2a or b. (Revised)

Vai onko tässä nyt tykkänään kyse väärinkäsityksestä? Olen siis koko ajan puhunt tapauksesta, jossa pelaaja EI ole aiheuttanut pallon liikkumista. Jos pelaaja ON aiheuttanut pallon liikkumisen, silloin tietenkin sääntö 18-2b on voimassa. Tästähän nyt ei voi olla epäselvyyttä.

Siis: jos pelaajan aloitettua taakseviennin EIKÄ pelaaja ole aiheuttanut pallon liikkumista, niin sääntö 14-5 on voimassa.

Onkohan tämä nyt selvä?