Re: Pallo kiinni bunkkeriharavassa – Mac - Golfpiste.com

20.–27.9. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[13][25]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötPallo kiinni bunkkeriharavassaRe: Pallo kiinni bunkkeriharavassa – Mac

#292904 Ilmoita asiaton viesti

Golf.fi sääntöpalstalla oli tätä tapausta erehdyttävästi muistuttava tapaus,
lainaus:

Mihin sääntökohtaan perustuu rangaistus?

27.04.2008 klo 19:31

Anders Romero sai Zurich Classicissa viime viikonvaihteessa lyönnin rangaistuksen tapauksessa, jossa hän merkitsi pallon, joka oli pysähtynyt haravan varteen, mutta jätti pallon paikalleen ottaessaan haravan pois.

Ja kaikkien suuresti ihailema EKML vastaa että, lainaus:

Oletettavasti pallo liikkui, kun haravaa siirrettiin. Tällöin rangaisuts tulee säännön 18 perusteella eli pelaaja liikuttaa pelissä olevaa palloaan. Sääntö 24-1b sallii pallon nostamisen, jos pallo on liikuteltavan haitan päällä. Pallon merkitseminen ei vielä tarkoita sitä, että pallo on nostettu.

Minkälaisen kannan otatte tähän…..?