16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][17]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäPäivän kyssäri: millaisella pelioikeudella pelaatRe: Päivän kyssäri: millaisella pelioikeudella pelaat

#420060 Ilmoita asiaton viesti

Ulkomaille kirjoitti: (22.3.2013 15:48:23)

Parti kirjoitti: (22.3.2013 15:20:50)

Ulkomaille kirjoitti: (22.3.2013 12:41:20)
Ok. Millä hinnalla osakekauppoja tehdään ja miten arvioisit ERG:n arvon?

Mä luulen että osakekauppoja tehdään aika vähän, johtuen nykyisestä markkinatilanteesta. Pörssissä pyynnöt näyttävät olevan luokkaa 4000-5000.

Koko yhtiön arvo? En ole koskaan ajatellut asiaa. Pelkän tontin arvo on varmaan enemmän kuin 825×5000€.
Minusta koko keskustelu kentän arvosta ja osakkeen oikeasta hinnasta on jotenkin outoa. Ei kai se ole mitenkään laskennallinen juttu vaan kysyntä/tarjonta määrittävät osakkeen käyvän arvon.

Minusta olisi taas todella outoa, jos olisin ostamassa golfosaketta, enkä silloin miettisi yhtiön arvoa ja sitä, kuinka se tulee määrittää. Viimeksi kun ostin golfosakkeen, ostin sen sellaiselta kentältä, jossa arvonmääritys oli suhteellisen helppoa. Velaton yhtiö omilla mailla, hyvällä sijainnilla jne.

Jos ERG:n kiinteistöjen arvo on enemmän kuin 825 x 5000, on silloin osake sillä hinnalla järkevä ostos. ERG:n hinnan määrittely on varmasti suhteellisen helppo homma moneen muuhun verrattuna.

Lopulta yhtiön arvo suurimmaksi osaksi tontista ja sijainnista, ei niinkään siitä millaiset golfväylät siellä kulkee. Tästä paras esimerkki on Sarfvik. Iso maa-alue huippupaikalla, se pitää arvonsa vaikka kentät olisivat mitä kuraa tahansa tai vaikka niillä kasvaisi perunaa.

Minulla on muistikuva vuosien takaa,että ergin osakkeesta tarjottiin 18 000 euroa kappaleelta.
Joku ergin jäsen voi muistaa asian paremmin.