Re: Osakekaupan tilanne - Golfpiste.com

9.–16.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[18][29]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäOsakekaupan tilanneRe: Osakekaupan tilanne

#419402 Ilmoita asiaton viesti

Chip Greenside kirjoitti: (3.4.2013 20:31:43)

Parti kirjoitti: (3.4.2013 19:07:32)

Ulkomaille kirjoitti: (3.4.2013 16:28:45)
Siinä ei ole mitään kartellia, että vuokraus keskitetään yhtiön toimistoon. 1 kenttä aloittaa ja muut seuraavat hyvää esimerkkiä perässä.

On kyllä vaikeaa nähdä että tällaisen ajatuksen saataisin kovin suurta kansanliikettä osakkaiden keskuudessa: Omalla osakkeellaan pelaavaa enemmistöä asia ei voisi vähempää kiinnostaa. Vuokraavista osakkaista osalla on vaki-vuokralainen, osa vuokraavista osakkaista luottaa enemmän itseensä kuin lykkää omaisuutensa hoidon kolhoosille.
Oikeasti, en näe tälle ajatukselle jalansijaa osakkaiden keskuudessa.

Ulkomaille: Mietipä tätä tilannetta omalta kohdaltasi. Jos laittaisit osakkeesi vuokralle niin haluaisitko hoitaa vuokraamisen itse vai laittaisitko mieluummin osakkeen pooliin? Käsi sydämellä.

Ei se nyt niin huono ajatus ole. Ne, joilla on esim. vakituinen vuokraaja ja ne, jotka saavat muuten osakkeensa vuokrattua, voivat edelleenkin tehdä niin. Ne, jotka eivät voi tai halua itse ryhtyä vuokraamaan antavat osakkeensa ’pooliin’ kentälle vuokrattavaksi tiettyyn päivämäärään mennessä. Kenttä vuokraa sitten poolissa olevia pelioikeuksia parhaaksikatsomaansa hintaan ottaen toiminnasta palkkion. Loppuosuus rahoista tilitetään vuokrattavaksi jätettyjen pelioikeuksien kesken kertynyt raha/ näiden osuuksien lukumäärä-periaatteella. Ei pitäisi olla vaikeaa.

Näin kai jossain tehdäänkin. Mutta nimimerkin Ulkomaille idea onkin se, että kaikki vuokraaminen tapahtuu keskitetysti yhtiön kautta eikä siis saa vuokrata itse omaa pelioikeuttaan.