23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][12]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäNs. halpapelaaminenRe: Ns. halpapelaaminen

#419199 Ilmoita asiaton viesti

McEwan kirjoitti: (26.4.2013 21:17:45)

Ulkomaille kirjoitti: (26.4.2013 15:29:45)

Juuri näin. Kyllä ravintolassa pitäisi olla pöytiintarjoilu ja seisovat lounaspöydät pitäisi olla lailla kielletty. Suomessa ja ruotsissakin niitä on, en juuri muualla ole törmännyt. ainakaan golf klubeilla. jotain tasoa pitäisi olla. ravintolamaksu kaikille kentän käyttäjille, oli osakas tai kertapelaaja.

Tästä olen hieman toista mieltä. Olen syönyt erittäin korkeatasoisia lounaita lounas-/noutopöydästä ainakin seuraavilla klubeilla, joita pidän melko korkeatasoisina: Muirfield, Royal Liverpool ja Rye.

Ravintolamaksu saattaisi olla hyvä. Vuosimaksun mukana maksetaan jotain ja sitten lisäillään kortille rahaa kauden edetessä jos tarvetta on. Törmäsin muuten sellaiseen ominaisuuteen Englannissa, että tällä ravintolakortilla maksettaessa saa kunnon alennuksen, taisi olla 30%. Näin osakkaat ja/tai jäsenet saa ravintolapalvelut alennuksella kun vierailijat maksavat isompaa hintaa. Vaikutti ihan hyvältä jutulta.

Muistellaanko hieman Muirfieldin lounasta, mikä lienee parhaita mitä golfklubi voi tarjota. Olen siellä luonnollisesti myös itse vieraillut. Kyse on tietyllä tavalla noutopöydästä, mutta sillä erotuksella että tiskin takana on noin 5 kokkia, jotka sitten leikkaavat sinulle haluamaasi lihaa. Kasviksia sitten otettiin itse, kuten myös jälkkäreitä ja kylmän tiskin antimia. Se on äärimmilleen viety ’noutopöytä’ jota ei voi verrata perus suomalaisen klubin pöytään millään tavalla. Lisäksi henkilökunta kaataa viiniä heti lisää kun pinta uhkaa laskea liian alhaiselle tasolle.

Olen käynyt läpi noita Open kenttiä ja niiden ravintoloita enemmänkin, ja ne ovat poikkeuksetta erittäin korkeatasoisia, suosittelen. Jos sellaiset noutopöydät saadaan suomenkin top klubeille niin kaikki on enemmän kuin hienosti. sanoisin etttä muirfield päivässä ruokailu on yhtä tärkeä kuin itse peli. luonnollisesti aterialla ollaan kravatti kaulassa.

Ravintolamaksu on ihan arkipäivää maailmalla. sillä varmistetaan että laadukas ravintolatoiminta on mahdollista. Täällä minimoidaan riskejä ja pidetään ravintolayrittäjää löysässä hirressä.

Jos saisin päättää, olisi toiminta seuraavaa:

-kaikille ravintolamaksu n.100-200 euroa
-lounas on keittolounas + jotain sämpylää tms
-varsinainen ravintolapuoli on valkoiset pöytäliinat, viinilasit jne hieno kattaus, hyvä menu ja pöytiin tarjoilu hyvän ravintolan tapaan, korkeatasoiset annokset
-kaikessa hyvät hinnat ravintolamaksun maksaneille, vieraille enemmän

Ei luulisi olevan kenellekään ylitsepääsemättömän epämiellyttävää tai hankalaa.