Re: Nordcenter pelastaa ravintolan osakkaiden rahalla - Golfpiste.com

20.5.–27.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[15][20]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäNordcenter pelastaa ravintolan osakkaiden rahallaRe: Nordcenter pelastaa ravintolan osakkaiden rahalla

#397349 Ilmoita asiaton viesti

Chip Greenside kirjoitti: (7.3.2009 9:50:52)
Onnekseni olen sellaisen kentän pelaaja, jossa on toimiva ja erittäin hyvä ravintola. Ymmärtääkseni yrittäjäkin on pärjännyt hyvin. Olen arvioinut maksavani tuolle yrittäjälle vuositasolla 700-1000 euroa, enkä kadu sentinkään menetystä tuosta summasta. Menestyksen salaisuutena pidän oikeata(edullista) hinnoittelua ja siitä huolimatta aivan erinomaista ruo’an ja palvelun tasoa. Uskon juuri hinnoittelun olevan se ’taitolaji’ tässä konseptissa. Edulliset hinnat mahdollistavat sen, että kaikki käyttävät ravintolan palveluja. Arvelen kuitenkin, että varsin pienellä korotuksella (20-30%) koko homma voitaisiin pilatakin. Mikäli toiminta kuitenkin tulevinakin vuosina jatkuu suunnilleen samantasoisena, niin tulen vastaisuudessakin pitämään rahoitusosuuteni samansuuruisena ja vielä ihan vapaaehtoisesti.

Paljonko kentällä pelataan vuodessa kierroksia? Onko paljon yritystilaisuuksia, joissa tarjoilut on pakko ostaa klubiravintolasta? Nämä ratkaisevat pitkälti liikevaihdon määrän, mutta voiko yrittäjä todellisuudessa vaikuttaa näihin kumpaankaan omilla toimenpiteillään tai hinnoittelulla? Kukaan ei aja autolla kovin kauas halvan kahvin ja makkaran perässä. Mikä on ’erinomainen ruoan ja palvelun taso’? Omistaako yrittäjä keittiön ja ravintolan kaluston astiat ja huonekalut, ja jos ei, periikö klubi niistä todellisia kuluja vastaavan vuokran? Tukeeko klubi jotenkin hiljaisten aikojen aukioloa, onko aamun ja illan aukiolo jotenkin ’ostettu’? Oletko varma, että ’edullista hintatasoa’ ei ole ostettu jollain tällaisella keinolla?

Onko yrittäjä todella pärjännyt hyvin? Oletko nähnyt klubin ja ravintolan välisen sopimuksen tai yrittäjän tilinpäätökset? Onko kesä varmasti yrittäjän todellinen sesonki, vai vain tapa pitää työntekijät rivissä yli kesän? Vaikka samat naamat tarjoilivat parina viime kesänä, oletko varma, että he olivat koko ajan saman yrityksen palveluksessa?