Re: Neuvo reikäpelissä - Golfpiste.com

2.–9.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][14]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötNeuvo reikäpelissäRe: Neuvo reikäpelissä

#278568 Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (22.8.2012 16:46:28)
Tulipa taas vaihteeksi ajatusleikki mieleen reikäpelejä seuratessa neuvon osalta.

Pelaajat kohtaavat lähekkäin kulkevilla väylillä ja A on pelaamassa vaikkapa väylää 11 ja B väylää 9. B on tuon väylän jo luovuttanut ja kysyy A:lta, mihin asti draivi ylsi väylällä 11 ja pääsikö metsän yli, eli hankkii kysymällä tietoa joka voi vaikuttaa hänen pelisuunnitelmaansa sillä väylällä.

Tuota väyläähän siten ei voida enää sääntöjen kautta tuomita B.n hävinneen, mutta mikä on muuten tuomarin reaktio tuollaiseen törmätessään?

R&An opuksessa GoRaC (guidance on running a competition) on seuraava kappale (7.3):
In match play, unless a referee is assigned to accompany the players throughout a match, he has no authority to intervene in a match other than in relation to Rule 1-3, 6-7 or 33-7. It is a matter for the opponent to decide if he wishes to make a claim (see Rule 2-5). The referees presence on the course is solely to assist players in the event of a claim.

Eli mikäli ei vastustaja tule esittämään vastalausetta tuomari vain katselee muualle.

(no tätähän et kysynyt, mutta…)I