Etusivu›Foorumit›Säännöt›Montako lyöntiä?›Re: Montako lyöntiä?
ts kirjoitti: (13.9.2010 20:35:47)
vieraspelaaja kirjoitti: (13.9.2010 20:19:18)
[
Ymmärsinköhän nyt varmasti oikein? Jos pallo on 100 m lipusta ja liikahtaa tähdätessä vaikka pari senttiä ja pelaaja lyö siitä palauttamatta palloa paikalleen, mistä se vakava rike syntyy? Mikä ero noin säännön 18 kannalta olisi siinä, että pelaaja siirtäisi palloa väylällä muutaman sentin potkaisemalla eikä palauttaisi sitä takaisin, jolloin siitä selviäisi kahdella penaltilla, mutta diskattaisiin, jos pallo siirtyisi saman verran tähdättäessä? Jos kyseessä olisi vakava rike, miksi sama ehkä parin sentin siirtyminen taakseviennin alettua ei olisi rangaistavaa ollenkaan? Mihin vakava rike katoaa?Et varmaankaan, koska tuossa kysymyksessä pelaaja oli edennyt 100m ja sieltä jatkaminen olisi vakava rike.
Pelaaja kuitenkin eteni 100 m lyönnillä, ei palloa liikutamalla tai sitä kantamalla. Lyöntipaikan ja oikean paikan etäisyys oli kysymyksessä vain muutama sentti, josta 2 rankkaria olisi ihan tarpeeksi. KS. esim. 20-7c/2
Ball Putted from Wrong Place Lifted and Putted from Right Place
Q. In stroke play, A mistakenly replaced his ball in front of B’s ball-marker (which was near A’s ball-marker) and putted. The ball came to rest about one foot from the hole. The error was then discovered and A lifted his ball without marking its position, placed it in front of his own ball-marker and finished the hole. What is the ruling?
A. When A replaced his ball in front of B’s ball-marker and putted, he played from a wrong place and incurred a penalty of two strokes; the ball was in play — Rule 20-7c.
When A then lifted his ball from where it lay about one foot from the hole without marking its position and did not replace it, he incurred the general penalty (two strokes) for a breach of Rule 20-1 — see second paragraph of Rule 20-1.