Re: Mitäs sitten tehdään? – Ratkaisu - Golfpiste.com

27.9.–4.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][18]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötMitäs sitten tehdään?Re: Mitäs sitten tehdään? – Ratkaisu

#284369 Ilmoita asiaton viesti
k.

KL kirjoitti: (6.2.2011 13:18:26)

Koko casen mielenkiintoisuus ja ratkaisemisen vaikeus perustuu juuri tuohon seikkaan, että B pelaa A:n palloa vasta merkattuaan ja asetettuaan sen. Jos B ei olisi kajonnut A:n palloon lainkaan, vaan suoraan mennyt ja putannut sitä, niin asia olisi hyvin yksinkertainen ja jokainen sen olisi heti tajunnut.

Lisäksi, jos A olisi ilmoittanut ennen B:n puttia, että pallo onkin hänen, ei lisää rankkuja olisi tullut.

B toimi säännön 16-1b mukaan nostaessaan A:n pallon ja palauttaesssaan sen. Lopputulema on oman pallon korvaaminen (15-2) ja väärään paikkaan (20-7). Kaksi rankkua soveltuvan säännön 16-1 rikkomisesta (20-7).

Decision 15-1/2.5 Balls Inadvertently Exchanged by Players After One Ball Struck and Moved the Other; One Player Substitutes Balls löytyy hyvän soveltuvan säännön.

Kelpaisiko 16-1 tähän tapukseen ekhdokkaaksi.