Etusivu›Foorumit›Kilpagolf & harjoittelu›Minni merihädässä›Re: Minni merihädässä
Arsu kirjoitti: (14.12.2012 18:34:36)
pallottelija kirjoitti: (14.12.2012 17:11:44)
TS:n ja herra B:n keskustelua on todella viihteellistä ajoittain seurata. Valitettavasti viimeaikainen keskustelu on saavuttanut tason, jonka viihteellinen arvo alkaa olla lähellä nollaa.Asioista voi ja pitääkin olla erimieltä. Keskustelua ei synnyt pelkästään olemalla samaa mieltä asioista. Argumentointi on hieno taito osata. Hyvään keskustelukulttuuriin kuuluu arvostaa vastapuolen mielipiteitä. Olkoonkin, että vastapuolen mielipide voi olla omasta mielestä olla väärä. Perustellun mielipiteet ja vastaargumentointi johtavat yleensä asiapitoiseen ja asialliseen keskusteluun….mutta sehän on meille kaikille selvää?
Lopuksi riitapukareille wikipediamääritelmä sivistyksestä:
’Sivistys tarkoittaa kasvatuksen kautta omaksuttua tietoa, henkistä kehittyneisyyttä ja avarakatseisuutta. Tässä mielessä puhutaan opillisesta tai muodollisesta sivistyksestä, humanistisesta ja luonnontieteellisestä sivistyksestä, yleissivistyksestä tai akateemisesta sivistyksestä, sekä toisaalta ihmisen sisäisestä kehittyneisyydestä ja kypsyydestä.’Tähän voisi lisätä, että keskustelun ei tarvitse olla toisten käännyttämistä. Kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen. Jos omat näkemykset eivät toiselle aukea niin syy voi olla tavassa millä niitä esittää ja tietysti vastaanottajallakin voi olla niin absoluuttinen totuus itsellä, ettei toisen sisältöä viitsi edes yrittää tajuta.
Itse ainakin yritän pitää avointa mieltä ja yritän mieltää asioita kertojan kannalta ja hänen näkökulmastaan. Usein sieltä voi oppia ainakin jotain. Tietysti jos oma vati on jo ääriään myöten täynnä ei sinne mitään voi lisätä.
Mun mielestä on aika koomista vetää hernettä nenään siitä kun viesti ei mene perille. Aina voi koettaa saada se perille vaikka sitten kiertotietä. Toki päätä ei kannata liikaa seinää lyödä…
Ymmärän kyllä miten noi henkilökohtaisuuksiin voivat pistää mielen matalaksi. Joku fiksu voisi jopa pyytää anteeksi. Tiedä sitten mihin se johtaisi?
Itse ainakin toivoisi näistä keskusteluista jotain oppivan, koska golfiin ajattelu numeroiden ja fysiikan osalta rajoittuu oikeastaan vain Trackmaniin ja Flight Scopeen.
Jos voisi esittää pyynnön, että tehdään pieni ryhtiliike, eikä sitten mitään lasten juttuja kun toi aloitti ja sitä rataa 🙂 Sitä kuulee ihan tarpeeksi kotona.
Tämä on mun mielestä ihan realistinen tavoite, koska kaikki täällä ovat varmaan ihan fiksuja ihmisiä.
Hyvät ohjesäännöt ovat:
jos aiot kirjoittaa jotain itseäsi kehuvaa tai korostavaa, jätä kirjoittamatta.
Jos aiot kirjoittaa jotain toisen henkilön persoonasta (muuta kuin kehuvaa), jätä kirjoittamatta.
Jos kuvittelet, että jommankumman edellisen kaltainen viestittäminen tekee asiastasi tai sinusta uskottavamman, olet valitettavasti väärässä.