26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäMailanpään hidastuminenRe: Mailanpään hidastuminen

#447649 Ilmoita asiaton viesti

PG kirjoitti: (20.4.2011 16:49:02)
Se on jo tehnyt tehtävänsä eli mielestäsi on täysin sama osuuko lapa palloon nopeudella 100 mph ilman kiihtyvyyttä, vai osuuko se palloon nopeudella 100 mph + kiihtyvyydellä 300 m/s^2.

Ei voi olla totta …. näinkö olet minun tekstini koko ketjun ajan lukenut. Ehkä minun pitää ensin opetella kirjoittamaan, ennen kuin alan opetella fysiikkaa.

PG kirjoitti: (20.4.2011 16:49:02)
Teoriassa se ei ole sama. Kaavani johto perustuu siihen, että se ei ole sama. Tämä kiihtyvyys antaa mailanpäälle voimaa, joka väilttyy palloon. Jos lapa osuu palloon ilman kiihtyvyyttä, tällaista voimaa ei ole.

Juuri näin, siksi uskoin sinua, kun minusta kaava oli järkeenkäypä.

PG kirjoitti: (20.4.2011 16:49:02)
Käytännössä se on sama. Ulkoinen voima on suuruusluokaltaan liian pieni verrattuna törmäyksessä syntyvään voimaan vaikuttaakseen niin paljon, että sillä olisi jotain merkitystä käytännössä. Olen kuitenkin ottanut sen mukaan, vaikka työkseen näitä asioita tutkivat professorit apulaisineen näyttävät sen hylänneen sen mitättömän merkityksen takia. No, kyllä se minultakin tipahtaa pois. Eikä kaavaan jää mitään, johon voisit sen väärän kiihtyvytesi sijoittaa 🙁

Sinun ja professoreiden mielestä se on käytännössäkin sama ja olkaa onnellisia, kun olete saaneet taas tehdä omasta näkökulmastanne asiaa yksinkertaistavan oletuksen.