26.3.–2.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[6][5]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäMailanpään hidastuminenRe: Mailanpään hidastuminen

#448236 Ilmoita asiaton viesti
ts

flog kirjoitti: (21.5.2011 8:54:25)

PG yritti tuolla muistaakseni jossain jo selittääkin että jotta esim. lavan liikkeestä saadaan kaava, niin ei siihen tarvita kuin riittävä määrä suunnilleen yhteneviä mittaustuloksia. Se mitä tapahtuu gripissä tai käsivarsissa on tässä tapauksessa epäolennaista.

Päinvastoin! Se mitä tapahtuu gripissä ja käsivarsissa on ainoa olennainen asia. Lapa ei tee ensimmäistäkään liikettään ilman noita. Lavan pisteiden mittaaminen sen sijaan on täysin triviaalia. Nyt siihen liittyvän itsestäänselvyyden vatulointiin on vaan käytetty monta sataa viestiä muutaman henkilön ymmärryshaluttomuuden vuoksi. Kyse on kuitenkin golfista, ja jos tuota vatulointia ei olisi ollut, aika moni olis voinu miettiä miten tuo tehdään. No itse asiassa varsin moni miettikin. Ukot suurentelee kuvia nähdäkseen onko rata milliilleen suora vai jospa siitä löytyis sittenkin pieni kaari…. Taivas varjele kuten muoti-ilmaus kuuluu. Sitten kun pannaan graafia esille, jossa tapahtuma nähdään, niin vähintäänhän se on väärin mitatttu tai muuten epäselvä. Kuvatkin ovat manipuloituja varmaan ja niitä on käännelty… todennäköisesti se mailakin on piirretty siihen käsin. Ei ne ainakaan todellisisia voi olla, koska [B]minä en ymmärrä miten se noin voisi mennä. [B]Minä kun lasken niitä asioita sentään monimutkaisten kaavojen kautta. Ja perkule vielä silti unohtaen sen nivelen, joka tuon kaiken mahdollistaa.

Toinen mitä ei missään tapauksessa kannata uskoa on se, että jotkut lyövät palloa pidemmälle kuin toiset samalla lavan nopeudella. Se kun ei vaan satu taas kavoihin, ja olisi täysin älytöntä alkaa pohtimaan mistä tuo ero voi syntyä. Pääsee paljon helpommalla kun toteaa sen mahdottomaksi. Sillähän ei ole mitään merkitystä, että muutama mittari antaa ukoille saman lapanopeuden , mutta silti toisen pallot livenä putoavat 20m pidemmälle. Sellainen havainto vaan kannattaa sivuutttaa, koska exceli kertoo toisin ja se ei valehtele sano keitsin pili.

Multa vaan sitten aikanaan loppu virta yrittää enää golfillisesti näitä asioita selittää ja käyttää aikaa noitten tulosten esittelemiseen. Ja tälleen kauden kynnyksellä aika toki vähenee entisestään ja viestit lyhenevät asiasisällön huvetessa vielä tästäkin lisää.

Fyysikot voi sitten nostaa olennaisiks millit ja mittausten tarkkuuden. Mun mielestä ne vois samalla siirtyä laskemaan Jugin kanssa hehtaarin tilaan mahtuvaa golfkenttää ja sinne putoilevien lekojen törmäyskulmia ja nopeuksia. Golfista kiinnostuneet voi sitten jatkaa todellisten tapahtumien parissa.