Re: Kysymys päätöksen pyörtämisestä! - Golfpiste.com

9.–16.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[18][29]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötKysymys päätöksen pyörtämisestä!Re: Kysymys päätöksen pyörtämisestä!

#292271 Ilmoita asiaton viesti

KL kirjoitti: (22.8.2008 6:57:45)

WhiteFlag kirjoitti: (21.8.2008 22:21:16)
Voidaanko jo kerran kilpailun tuomarin tekemä päätös pyörtää vaikka tuomarin päätös olisi sääntöjen mukaan väärin.

Tähän liittyy aika mielenkiintoinen uusi deccari, joka laittaa säännön 34-2 suoraviivaisen tulkinnan hieman uuteen valoon:

34-3/3.7 Player Incorrectly Advised to Continue with Provisional Ball

Q. In stroke play, a player’s tee shot is struck towards an area of trees, bushes and tall grass. Believing his ball might be lost outside a water hazard, the player announces his intention to play a provisional ball and plays a ball from the tee. When he arrives at the area, he finds that his ball is in a lateral water hazard. A member of the Committee incorrectly tells the player that a provisional ball is not allowed in such circumstances and, therefore, the second ball has become the ball in play under penalty of stroke and distance. The player continues with the second ball, taking three additional strokes to finish the hole, and plays from the next tee. The Committee then learns of this incorrect ruling. What score should it assign to the player for the hole?

A. As the player played the second ball from the tee in the belief that his original ball might have been lost outside a water hazard, that ball was a provisional ball, and the player should have abandoned it and continued with the original ball (Rule 27-2c).

By directing the player to continue with the provisional ball, the member of the Committee had the player play a wrong ball. However, the player incurs no penalty under Rule 15-3b for playing a wrong ball as he did so at the instruction of a member of the Committee.

The Committee should determine that the player’s score for the hole is 4: his tee shot with the original ball plus the three strokes made with the wrong ball after the incorrect ruling. However, if it would have been clearly unreasonable for the player to play the original ball as it lay in the water hazard, he must, in equity (Rule 1-4), add one penalty stroke under Rule 26-1 to his score. (New)

Pienenä kevennyksenä google käännös tuosta tekstistä, aiheuttaa näköjään aikamonta aivohalvausta. Muutenhan tuo on jo melko ymmärrettävä:
34-3/3.7 Player virheellisesti neuvottu jatkamaan Väliaikainen Ball

Q. Vuonna aivohalvaus pelata, pelaaja’s tee shot on iskenyt kohti alueen puut, pensaat ja pitkää ruohoa. Uskovat hänen pallo saattaa olla menetetty ulkopuolella veden vaara, pelaaja ilmoittaa aikomuksestaan olla väliaikaista pallon ja pelaa palloa, tee. Kun hän saapuu alueelle, hän toteaa, että hänen pallo on lateraalisen veden vaaran. Komitean jäsen virheellisesti kertoo pelaajalle, että väliaikaisen pallo ei saa tällaisessa tilanteessa, ja siksi toinen pallo on tullut pallo pelata nojalla sakkoa, aivohalvaus ja etäisyyden. Pelaaja jatkaa toisen pallo, ottaen kolme ylimääräistä aivohalvauksia loppuun reikä, ja sillä, että ensi tee. Valiokunta oppii tämän väärä tuomio. Mikä pistemäärä olisi se antaa pelaajalle on reikä?

A. Kuten pelaaja pelattu toinen pallo, tee siinä uskossa, että hänen alkuperäinen pallo olisi ollut menettänyt ulkopuolella veden vaara, että pallo oli väliaikainen pallo, ja pelaajan olisi luopunut siitä ja jatkoi alkuperäinen pallo (työjärjestyksen 27-2c).

Ohjaamalla pelaaja jatkaa väliaikaisen pallo, komitean jäsen oli pelaaja olla väärä pallo. Kuitenkin pelaaja aiheuttaa mitään rangaistusta työjärjestyksen 15-3b pelaamiseksi väärä pallo kuten hän teki niin milloin ohje on komitean jäsen.

Komitea pitäisi päättää, että pelaajan pisteet reikä on 4: hänen tee shot kanssa alkuperäinen pallo plus kolme aivohalvauksia tehty väärä pallo jälkeen väärä tuomio. Kuitenkin, jos se olisi ollut selvästi kohtuutonta, että pelaaja pelata alkuperäinen pallo kuten se on ollut veden vaaraan, hän on omaan pääomaan (työjärjestyksen 1-4), lisätään useampaan kuin yhteen seuraamukseen aivohalvaus työjärjestyksen 26-1 hänen tähtäimessään. (Uusi)