Chip Greenside kirjoitti: (30.1.2009 22:25:13)
Jylan kirjoitti: (30.1.2009 21:58:55)
Lisään vielä:
A-luokan kultakortti (250,-) Musta kortti kultaisella reunuksella
B-luokan kultakortti (150,-) Kultainen kortti mustalla reunuksella
C-luokan kultakortti (100,-) Valkoinen kortti kultaisella reunuksellaLuonnollisesti kunkin luokan kortti kelpaa vain omaan luokkaansa tai alempaan. A-luokan kultakortilla saisi pelata kaikille kentillä. Toki hintakin voisi olla kalliimpi jos osoittaituisi että sillä pelataan keskimäärin yli 5 kierrosta/kausi.
Ensimmäiseksi pitäisi saada SGL matalaksi, sitten pitäisi saada kaikille niille ryhmille jotka sitä haluavat omat kenttänsä, joilla kullakin vain sen luokan pelaajat (A, B tai C) olisivat oikeutettuja pelaamaan. Kaikkein halveksitummat pelaajat kuuluisivat tietenkin C-luokkaan:)
On selvä, että kaikki järjestäisivät omat SM-kisansa. Pientä kiistaa tulisi korkeintaan siitä minkä luokan pelaajat edustaisivat Suomea kansainvälisissä koitoksissa. Lienee selvää, että mitään yhteisiä ja avoimia kilpailuja paremmuudesta ei enää järjestettäisi.
Jylan lienee itse C-luokan pelaajia, joka on helppo aavistaa argumentoinnista!!
Voiko joku ihan tosissaan esittää tämäntason ajatuksia, mitä edellisissä kirjoituksissa esitetään? Meneekö alalla tosiaan niin hyvin, että tämänkaltaisia irtiottoja todellakin kaivataan suomalaiseen golfiin? Mitähän tällä kuviolla ihan aikuisten oikeasti on saavutettavissa?
Jotta kaikki saataisiin yhteiseen järjestelmään sen pitää olla reilu/tasapuolinen kaikkia kenttiäyhtiöitä sekä osakkaita (golfyhtiöstä riippumatta) kohtaan. Ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan eikä sellaisia kannata edes tavoitella, koska se kaataa koko idean.
Esimerkiksi:
Jos omistaa osakkeen vaikkapa Paloheinästä (tai mistä tahansa golfyhtiöstä), voi kyseinen osakas valita minkälaisilla muilla kentillä hän haluaa pelata. Ostamalla hieman kalliimman A-luokan kultakortin hän pääsee osakkeenomistajan eduilla pelaamaan kaikille kentille. Ne kierrokset jotka hän pelaa A-luokan kentillä kirjautuu ko. luokan pooliin. Samalla tavalla muilla kentillä pelatut kierrokset aina kyseisen luokituksen mukaiseen pooliin. Näin kaikki yhtiöt että pelaajat ovat tasavertaisessa asemassa. Systeemi on nerokas – vaikka sen itse sanonkin!
On ilman muuta selvää että huippukentillä on GF-hinta/kierros on aina kalliimpi kuin keskimäärin. Puhumattakaan 9-reikäisistä ja par-3 kentistä. Siksi tarvitaan erilainen luokitus.
Vaihtoehtona on se että ns. huippukentät tekevät sopimukset keskenään. Keskitason kentät keskenään jne.
Itse olen tosiaan c-luokan tuuppari mutta ymmärrän sen että kaikkia osapuolia, niin kenttäyhtiöitä kuin osakkaita täytyy kohdella tasapuolisesti, siitä huolimatta mitä osakkeita kukin sattuukaan omistamaan.