Etusivu›Foorumit›Yleistä›Klubien hyvinvointi v. 2009 –>›Re: Klubien hyvinvointi v. 2009 –>
Jylan kirjoitti: (5.2.2009 23:35:11)
Mutta, jotain järkevää ideaa pitäisi löytyä taustalta.
Jylanm huomasi oleellisen asian. Itse asiassa minun piti eilen kirjoittaa hieman pidempi juttu, joka lähtisi siitä varsinaisesta ideasta. Omien osakkeiden on vain työkalu, ei itse tarkoitus. Eilen tuli yllättäviä kiireitä, juttu jäi kesken ja jouduin heittämään vain väärästä päästä alkavan torson.
Itse idea on se että minusta olisi hyvä jos klubilla olisi tarjolla erilaisia pelaamistuotteita. Nykyisin myydään pääasiassa vain osakkuutta, firmatapahtumia ja greenfeetä. Joillain kentillä on toki myynnissä 10-kortteja yms. No jokatapauksessa ajattelin että kehitettäisiin voimakkaammin jonkintyyppistä p&p-jäsenyyttä, jotain GF:n ja vuokrapelaamisen välimaastoon. Tällaista ei voi kehittää kenttää ruuhkauttamatta ellei vähennä pelioikeuksien määrää, siitä idea omien osakkeiden ostamiseen.
Idea vähän samansukuinen kantakaupungin vanhojen kivitalojen kanssa: alakerrassa kauppa, jota vuokraamalla katetaan ylläpitokustannuksia.
Tosin aloin itsekin tässä epäilemään loisivatko uudet tuotteet lisäkysyntää. Joillain kentillä ehkä.
Asiaa voisi myös pitää yhteisenä sijoituksena. Ostaa nyt halvalla, kehittää jokunen vuosi kenttää täpöllä ja sitten rahastaa korkeammalla hinnalla. Jos tuon tekisi oikein hienosti ja kaikki menisi putkeen niin tässä olisi tapa hankkia rahoitusta investointien maksuun tai vastikkeiden pienentämiseen.
ps. Lisäksi myönnän ensimmäisenä että esittämäni juttu on vain näpertelyä. Oikeasti tärkeintä kentillä on ns Fuken lista. Tiukka taloudenpito, tehokas kentänhoito halutulla tasolla ja järkevä investointi-ohjelma.