Etusivu›Foorumit›Yleistä›Klubien hyvinvointi v. 2009 –>›Re: Klubien hyvinvointi v. 2009 –>
Parti kirjoitti: (5.2.2009 17:43:58)
Tätä aihetta on sivuttu monessakin ketjussa jonkun detaljin tai yksittäisen tapauksen kautta. Pistetäänpä pystyyn oma ketju ajatuksille miten golfin kulmakivien eli klubien hyvinvointia voitaisiin edistää nyt ja jatkossa.Itse uskon että klubit ovat nyt uudenlaisessa tilanteessa maailmantalouden tilanteen ja osakkeiden ylitarjonnan vuoksi. Samoin pioneeri-ajat, jäsenyyden kytkeminen pelioikeuteen, vastavuoroisuus, kaukojäsenyys yms. alkavat olemaan mennen talven lumia. Ajat muuttuvat, ajatusmallien tulee muuttua tai noutaja tulee.
Vai tuleeko? Onko suomalainen golf-klubi kuolematon olento joka pysyy pystyssä aina ja ikuisesti, vankkumattomana ja muuttumattomana olosuhteista riippumatta.
Eri klubit ovat erilaisissa asetelmissa joten mitään yleispätevää viisastenkiveä ei varmaankaan löydy, mutta toivottavasti syntyy edes kunnon vääntöjä.
Itse olen muutaman golfia pelaamattoman ystävän klubille tuonut silloin tällöin syömään ja juomaan, palaute on aika tarkkaan ollut tyyliin ei ikinä enää noiden mqvistien seuraan, toisaalta taas samojen ihmisten kanssa rangella käymisen jälkeen tutut jutut miten lajin sisään pääsee.