Re: -> KL - Golfpiste.com

4.–11.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][19]
KilpailuaSuomalaista
#294802 Ilmoita asiaton viesti

KL kirjoitti: (29.5.2007 9:02:16)
Hiekkaesteen status ei poistu, vaikka se merkittäisiin korjauksenalaiseksi maaksi. Koska status ei poistu, sieltä ei voi rangaistuksetta vapautua, vaikka merkintä olisi tehty sinivalkoisilla paaluilla. Ja koska status ei poistu eikä kyseessä ole tilapäinen vesi hiekkaesteessä, niin ainoa tapa jatkaa peliä ilman kahden lyönnin rangaistusta (joka siis yleensä tulee pelaamisesta sinivalkoisin paaluin merkityltä alueelta), on palata lyömään uusi pallo sieltä, mistä pallo esteeseen lyötiin. Tässä tapauksessa palloa ei saa pudottaa minnekään muualle, muutoin seuraa 2 lyönnin rangaistus.

Otetaanpa tähän vielä tuo Pakan kaivama deccari 25/13 Bunker Totally Under repair:

’If an entire bunker is being renovated, it does not lose its status as a hazard. However, it is recommended that the Committee should, during the renovation period, define the bunker as ground under repair and classify it as through the green. If such a bunker has been defined as ground under repair but has not been classified as through the green, the player may, under Rule 25-1b(ii): (a) drop the ball without penalty in the bunker as near as
possible to the spot where the ball lay, but not nearer
the hole, on ground which affords maximum available relief, i.e. ground which is most nearly normal, or
(b) drop the ball under penalty of one stroke behind the bunker, keeping the point where the ball lay between the hole and the spot on which the ball is dropped. ’

Eli jos palaa edellisen lyönnin paikalle, tulee 1 rankku (pelaamattoman paikan säännöllä voi tehdä näin, sääntö 28a). Yksi rankku tulee myös tuossa dropissa lipulta taaksepäin säännön 25-1b(ii) mukaisesti.

Muutoinhan KL:n viesti on OK.

Toimikunnan on aina oltava valppaana.