Etusivu›Foorumit›Yleistä›Kenttien Osakkaille tarjotut edut.›Re: Kenttien Osakkaille tarjotut edut.
puttarijari-._/ kirjoitti: (9.3.2011 15:10:37)
Siis esimerkiksi:a) kaikilla osakkeilla on yhtäläinen oikeus valita:
1. nimetään osakkeen pelioikeus osakkeen omistajalle
2. vaihdetaan osakkeen sisältämä pelioikeus pelilipuiksi
3. nimetään osakkeen pelioikeus kolmannelle osapuolelle
Näistä kolmesta vaihtoehdosta kukin tarjoaa hieman erilaisia etuja pelioikeuden suhteen. Osakkeen omistaja voi valita itselleen parhaiten sopivan tavan pelioikeuden hyödyntämiseen.Kaikki vaihtoehdot ovat joka ainoan osakkaan vapaasti ja tasapuolisesti valittavissa.
b)Näin yhdellekään osakkaalle ei synny epäoikeutettua etua toisen osakkaan kustannukselle.En todellakaan ymmärrä, miten tätä on niin vaikea ymmärtää?
Olet puttarijari oikeassa, VAIN JOS henkilöllä (joka AINA ja ikuisesti voi pelata itse) on vain yksi osake. Tarve osakkeen oikeuksien tilapäiseen siirtämiseen voi kuitenkin kohdata meitä kaikkia.
OSAKEYHTIÖSSÄ osakkeet antavat samanlaiset oikeudet – omistajasta riippumatta. Esimerkiksi
– en voi (tänä vuonna) itse pelata
– jos omistaja on yritys, niin tämä ei voi itse pelata.
– jos osakkeita on useampi, niin kaikilla ei voi itse pelata.
– jos osakkeella on useita omistajia jne.
Tämä on ratkaistu monessa yhtiössä NIMEÄMÄLLÄ vuosittain osakkeelle käyttäjä. Osakkeeseen sisältyvät oikeudet eivät tällaisen nimeämisen johdosta voi kuitenkaaan hävitä.
Koska meillä on sopimusvapaus, niin jään mielenkiinnolla odottaman sellaista golfyhtiön päätöstä, jolla osakkeeseen liittyvää oikeutta yksilöidysti siirrettynä ei voisi käyttää.
Teoretisoinnin sijaan helppo ratkaisu on osakkeen myynti (ja takaisinostosopimus).