Re: –>k. –> Cleve - Golfpiste.com

9.–16.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[17][27]
KilpailuaSuomalaista
#287123 Ilmoita asiaton viesti
ts

k. kirjoitti: (16.6.2010 15:26:53)

ts kirjoitti: (16.6.2010 9:32:09)
Eihän tuossa mikään pallo ole vaihtunut, vaan pelaaja tirvasee varapalloksi luulemansa väärän pallon ob. Sitten kun alkuperäinen löytyy jatketaan sillä.

Yritetään vielä (15/11):

1. Pelaaja lyö golfpalloa a

’A player plays what he believes to be his ball and hits it out of bounds.’
2. Pelaaja luulee lyövänsä golfpalloa a, joka menee ulos

’He plays another ball under Rule 27-1…’
3. Pelaaja jatkaa lyömällä golfpallon c

’and then discovers that the ball he hit out of bounds was a wrong ball and that his original ball is lying in bounds.’
4. Sen jälkeen pelaaja löytää pallonsa a, koko ajan pelissä olleen pallonsa, ja huomaa, että olikin lyönyt väärää palloa, golfpallo b:tä.

’In stroke play, the ball the player hit out of bounds was a wrong ball, and the ball played under Rule 27-1 was a continuation of the play of that wrong ball.’

Eli ensin pelaaja pelaa väärää palloa (golfpallo b), joka menee ulos ja sen jälkeen, 27-1 mukaan, pelaaja jatkaa tämän väärän pallon pelaamista (golfpallo c).

Golfpallot vaihtuivat, mutta pelissä jatkettiin saman väärän pallon pelaamista.

Samahan koskee tiiltä lyötyä varapalloa, jonka todetaan kadonneen tai menneen ulos. Golfpallo vaihtuu, mutta saman varapallon pelaamista jatketaan – menemällä takaisin tiiauspaikalle.

Oliskohan sytä selvittää pallon vaihtumisen käsite?