Re: Huonot pelaajat pois kentiltä - Golfpiste.com

9.–16.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[18][29]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäHuonot pelaajat pois kentiltäRe: Huonot pelaajat pois kentiltä

#532312 Ilmoita asiaton viesti

Hauska keskustelunaihe. Ei meinaan koske meikalaista ollenkaan, mutta jos nyt ihan vaan pari sanaa keskustelusta yleensa.

Niin elamassa, suhteessa kuin golfissakin on hyva muistaa yksi neuvo: muuttaa et voi kun itseasi. Taallakin moni on kiihkeasti korjailemassa muiden tapoja ja pelinopeutta. En tieda teista, mutta ainakaan itse en pysty juurikaan vaikuttamaan kolme-nelja ryhmaa edella kulkevan ryhman kahden pelaajan tapoja, taitoja tai pelinopeutta, vaikka kuinka vituttaisi.

Fakta on myos se, etta golfia pelaa hirvea maara ihmisia, joiden ei edes pitaisi pelata golfia. Ei riita taidot, ei ole huomaavaisuutta eika ole muutenkaan annettu hitustakaan urheilullisuutta pelata tata vaikeaa ja aikaavievaa lajia. Missa muussa lajissa tunarit pelaa keskenaan osaavien kanssa? Monihan taistelee pelinsa kanssa vain sen takia, kun ei ole koskaan a) ottanut riittavasti oppitunteja ja kee) ei ole reenannut tata lajia/swingia/pelia sen vertaa, etta siita tulis edes vahan jotain. Kuka yli hcp18 golfari voi rehellisesti sanoa, etta on ihan oikeasti reenannu golfia, ja kunnolla? Noh, jos silta kantilta ajattelee asiaa, niin kun ihminen on noin puupaa, etta ei edes perusteita tasta lajista opettele ja niita saannollisesti reenaa, niin miksi me odotamme, etta he tekisivat omalle liikkumiselleen ja omaan napaan tuijottamiselle siella kentalla jotain? Kylla ne hitaat pelurit ja ryhmat on helposti bongattavissa siella kentalla!

Itse pelaan yleensa aikoihin ja paivina kun kentalla/kentilla ei ole juurikaan porukkaa. Niin kun tanaankin duunin jalkeen tuolla kantri klapilla. Luvassa on avoimia vaylia ja linnunlaulua. Minua se ei siis hairitse kun kentat on tukossa. Itse teen jotain muuta silloin. Sattui kuitenkin niin, etta sponsoroin muutama viikko sitten yhta turnausta ja sen takia pelasin itsekin siina turnauksessa mukana. Kolmannen reijan jalkeen takana oleva ryhma (jossa oli mm yksi huippuamatoori) puhalsi selkaan jo aika pahasti. Ei mulla ainakaan ollut mitaan vaikeuksia sanoa pelikumppaneille, etta nyt hei hopi hopi liiketta peliin ja etenemiseen, me ollaan jaljessa. Sen jalkeen nama hitaahkot pelikumppanit pitivat huolen siita, etta takana olevat eivat odottaneet kertaakaan meita. Varsin helppo korjaus siis pelinopeuteen.

Olen aiemminkin sanonut, etta golfin peluu on kuin autolla ajamista. Jokainen meista luulee olevansa siina parempia kun muut ja ennen kaikkea parempia siina kun itse asiassa onkaan. Monestiko liikenteessakin naette tunareita, hidastelijoita ja/tai torkimyksia? Oletteko itse koskaan tehneet samaa? Ei tartte vastata 😉 Autoa ajettaessa ei kayteta handarisysteemia, mutta kylla siellakin on vaikka kuinka paljon ’korkeahandarisia’, joilla on vaikeaa katsoa kolme/viisi autoa eteenpain, kayttaa kaistoja oikeaoppisesti ja/tai ajaa liikennesaantoja noudattaen.

Golfissa kun pelaajan handari on 15 tai yli, niin han ei osaa kunnolla pelata tata pelia. Piste. Siina kohtaa pelaajalla pitais olla sen verran allia, etta han tajuaa, etta kun draivit lentelee minne sattuu, raudoat on aina lyhyita, bunkasta lyodaan yli viiden metrin paahan lipusta ja puttejakin tulee reilusti yli 30, niin pitais tehda sille pelaamiselle edes sen suhteen jotain, etta edes se eteneminen siella olisi sujuvaa ja ’scratchia’. Ala etene kuin korkeahandarinen. Ota muut huomioon. Missaan nimessa en siis ole sita mielta, etteiko kaikentasoisia pelaajia saisi tata pelia pelata, mutta jos kerran ei golfia osaa kunnolla pelata, niin ota se fakta huomioon siella kentalla. Tee oma osasi. Ja juu, jos 90 menee nippanappa rikki (silloin talloin), niin kylla, kuulut tahan joukkoon. Luulet itsestasi mita tahansa.

Ja tahan loppuun se vanha tarina, kun itse aloitin golfin, niin eka kierros oikealla golf-kentalla meni suomalaisen viimesillaan raskaana olevan naisen kanssa. Sielta tuli ohjetta ja kaskya kahdelle kundille kun armeijassa konsanaan. Liikkumisesta, seisoskelusta, bagin paikasta, lyontien laskemisesta, honooreista jne jne. Kirosanat lenteli korostukseksi ja kundit alkoi tajuamaan, etta ok nain taalla mennaan. Se oli ainakin itselleni yksi parhaista ’golf-oppitunneista’ ikina. Se nainen tekisi hyvat rahat pelinopeuskonsulenttina 😉