Re: Hole In One vakuutus 2015 -pelisäännöt - Golfpiste.com

2.–9.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][14]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötHolari vai eiRe: Hole In One vakuutus 2015 -pelisäännöt

#269176 Ilmoita asiaton viesti

PG kirjoitti: (20.1.2015 11:17:02)

Hyvä kysymys. Maininta taisi olla minun. Yritän selittää.

Hole in one clubin säännöthän eivät hyväksy yhdellä reikään -lyöntiä holariksi, jos kentällä on enemmän kuin kaksi talviviheriötä tai jos kentän mitta poikkeaa enemmän kuin 100 metriä kentän mitatusta CR ja Slope-pituudesta. Tällaisessa tapauksessa ao reiän tulokseksi merkitään korttiin siis 1 (ellei rangaistuslyöntejä tullut), mutta kuohuviinitarjoiluun ei ole aihetta, eihän lyönti Hole in one clubin sääntöjen mukaan ole holari.

Mm. tuosta syystä ehdotin HIO-clubin sääntöjen muuttamista. Ehdotukseni mukaisilla säänöillä korttiin merkitty luku 1 tarkoittaa aina holaria, mutta voi se rangaistuslyöntien (esim. liikaa mailoja bägissä) takia muukin olla. Periaatteena ehdotuksessani on siis se, että itse holarin tuottamassa lyönnissä ’ei ole mitään vikaa’.

Aivan, ei taas tuo ajatus juossut ihan samaan tahtiin. Kiitos asiallisesta vastauksesta. Etsin jotain sääntöihin liittyvää kompaa aivan turhaan. Olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että tiiboksista ykkösellä kuppiin lyöty voisi olla holari. Mutta ainahan niitä rajoja pitää johonkin vetää ja aukottomien sääntöjen luominen holarille saattaa olla vaikeaa.