Re: Helppoakin helpompi tapaus? - Golfpiste.com

9.–16.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[17][27]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötHelppoakin helpompi tapaus?Re: Helppoakin helpompi tapaus?

#272306 Ilmoita asiaton viesti
KL

ts kirjoitti: (2.2.2014 17:16:36)

KL kirjoitti: (2.2.2014 17:13:29)

PG kirjoitti: (2.2.2014 16:54:44)
Mielestäni se on helppo perustella ja nähdäkseni raja on jo vedetty: jos pelaaja nostaa pallon tunnistamista varten säännön 12-2 edellyttämällä tavalla, siitä ei tule korvaavaa palloa, mikäli hän lyö sen alkuperäiseltä paikaltaan.

Voitko laittaa linkin sellaiseen sääntötekstiin, jossa tämä todetaan?

Kiitos jo etukäteen.

Ei sitä todeta missään kohti tekstiä,

Ei niin.

ts kirjoitti: (2.2.2014 17:16:36)
mutta ei todeta toiseenkaan suuntaan.

Sääntö 15-2 ei mitenkään erittele tapauksia, joissa pallo asetetaan takaisin alkuperäiselle paikalleen tai kenties jonnekin muualle. Sen sijaan sääntö aivan yksiselitteisesti sanoo, että kaikissa niissä tilanteissa, joissa pelaaja laittaa peliin jonkun muun kuin pelissä olevan pallonsa, pelaaja laittaa peliin korvaavan pallon. Kaikki muu on sitten itse luotua tulkintaa, jota mikään nykyisistä deccareista ei millään tavalla tue.

Keskustelu on ollut kaikin puolin rakentavaa ja kiitos siitä osallistuneille. Nyt alkaa kuitenkin juttu kiertää pahasti kehää, joten jään odottelemaan USGA:n ja R&A:n edesottamuksia asian tiimoilta.