Re: Harvinaisen selvä tapaus. - Golfpiste.com

4.–11.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][19]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötHarvinaisen selvä tapaus.Re: Harvinaisen selvä tapaus.

#278229 Ilmoita asiaton viesti
PG

KL kirjoitti: (17.9.2012 15:24:27)

PG kirjoitti: (17.9.2012 14:52:28)

KL kirjoitti: (17.9.2012 14:29:13)

PG kirjoitti: (17.9.2012 12:32:54)
On siis edelleenkin mahdollista, että pelaaja saa rangaistuksen, jos pallo liikkuu tähtäämisen jälkeen, mutta vasta sitten, kun pelaaja on poistunut pallonsa luota tutkimaan uudelleen puttilinjojaan.

Siis että mitenkä???

Ei nyt ruveta taas sotkemaan selvää asiaa, PG! Pelaaja SAA rangaistuksen, jos hänen katsotaan liikuttaneen palloaan tähdätessään sitä ja PISTE.

Siis että mitä???

Eipäs nyt taas ruveta sotkemaan selvää asiaa, KL. Pelaaja SAA rangaistuksen, jos hänen katsotaan aiheuttaneen pallonsa liikkumisen tähdätessään sitä, silloinkin vaikka liikkuminen tapahtuisi jälkikäteen pelaajan poistuttua puttereineen pallonsa luota. Näin oli ennen ja näin on nyt.

No minkä kumman takia sinä sitten ryhdyt sotkemaan asioita tällä:

PG kirjoitti: (17.9.2012 12:32:54)
On siis edelleenkin mahdollista, että pelaaja saa rangaistuksen, jos pallo liikkuu tähtäämisen jälkeen, mutta vasta sitten, kun pelaaja on poistunut pallonsa luota tutkimaan uudelleen puttilinjojaan.

Tämä kirjoittamasi kappale ei siis kertakaikkiaan pidä paikkaansa! Pelaajan sijainnilla ei tähtäämisen jälkeen ole mitään merkitystä!

OK, epäselvästi sanottu. Ajatuksena oli tämä:

Q: Pallo liikkuu tähtäämisen jälkeen, mutta vasta sitten, kun pelaaja on poistunut pallonsa luota tutkimaan uudelleen puttilinjojaan. Voidaanko pelaajaa rangaista?

A: Kyllä. ”Pelaajan sijainnilla ei tähtäämisen jälkeen ole mitään merkitystä. Vasta sitten, kun löytyy jokin konkreettinen asia, joka pallon liikkumisen aiheutti (esim. tuuli), niin pelaaja vapautetaan tuosta säännön 18-2b mukaisesta rangaistuksesta (kts. Dec 18-2/11).”