16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][17]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäGolfosakekaupan elpymisen esteenä oyRe: Golfosakekaupan elpymisen esteenä oy

#409592 Ilmoita asiaton viesti

A

Night Driver kirjoitti: (1.1.2014 23:43:04)

JuKo kirjoitti: (1.1.2014 23:10:18)

Night Driver kirjoitti: (1.1.2014 22:34:52)
Olisi todella hienoa kuulla objektiivisia näkemyksiä monien kenttien yrityspelioikeuksilla pelaavien hallintomaksujen laillisuudesta. Nämä ovat tulleet kuvaan aivan vime vuosina, joten alkuperäisessä yhtiöjärjestyksessä niistä tuskin on mainintaa. Tein pientä hakua ja noitahan on käytössä usealla kentällä mm. Hill Side, Nurmijärvi, Pirkkala , Porvoo, Alastaro, Vierumäki yms. Tämä on varmaan ihan ok jos yhtiöjärjestyksessä näin on sovittu, mutta muuten vaikuttaa osakkaiden oikeuksien polkemiselta. Ja nää Superit ja Suomen golfseniorit eivät muuten ole ainoita nimeämättömien pelioikeuksien käyttäjiä.

Kysymyshän on vain veloitus tehdystä työstä, eli säilytetään nimeämättömän pelioikeuden bägilätkää omistajan puolesta. Jos omistaja hoitaa asian itse, ei veloitusta.

Nyt menee kyllä yli hilseen, siis ei kai se ole omistajan asia mitään bägilätkää säilyttää vai onko yhtiöjärjestyksessä näin sanottu. Mutta noissa hallintomaksuissa ei kyllä mistään säilytyspalkkiosta puhuta. Ei minulle ainakaan Hill Sidessa mitään lätää kouraan annettu kierrokselle.

Käsittääkseni kaikilla kentillä on määrätty että kentälle mentäessä on esitettävä pelioikeuslätkiä tai maksettu greenfeelappu. Millä helkutilla esim. golfseniorin oikeus pelata todennetaan ilman mukana olevaa pelioikeuslätkää, eikä seniorit voi helposti itse siirtää lätkää seuraavaksi päiväksi toiselle pelaajalle. Tästä johtuu ko. veloitus, sillä eihän kukaan hullu tätä souvia ilmaiseksi hoida, ainakaan peliioikeusjalostajalle.