16.4.–23.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[9][10]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäGolfosakekaupan elpymisen esteenä oyRe: Golfosakekaupan elpymisen esteenä oy

#409526 Ilmoita asiaton viesti

King Of Spoon kirjoitti: (31.12.2013 0:57:52)
Omassa seurassani ei ole osakkeen vastikkeenmaksuvelvoitetta, jos ilmoittaa ennen vuodenvaihdetta, että osake jätetään lepäämään. Itse olen pelannut viime vuosina noin 20 kierrosta (vastike 700 euroa) kotikentälläni ja noin 10 kierrosta vieraskentillä greenfiillä (kulut n. 450 euroa). Seurassani on mm. yhteistyösopimus Supergolfin kanssa. Olen kritisoinut tätä sopimusta, mutta se on kuulemma kannattava sopimus. Päätin itsekin sitten kannattaa tätä hyvää sopimusta ja laitoin osakkeeni ensi kaudelle lepäämään ja ostin Supergolfin 30 pelioikeuden paketin hintaan 809 euroa. Säästän samalla pelimäärällä kuin viime vuonna n. 300 euroa. En tiedä miten kotikenttäni päättäjät näkevät tämän olevan hyvää bisnestä, mutta tähän suuntaan päätöksiä on koko ajan viety. Kohta kaikkien vähemmän pelaavien osakkeet lepäävät ja vastiketuloja ei tule…

Jos esimerkin yhteisössä osakkeen lepäämään jättäminen kuvatulla tavalla tarkoittaa sen sisältämän pelioikeuden totaalista hyllyttämistä pelikaudeksi, niin kuuluu mielestäni kyllä samaan sarjaan kuin jossakin keskustelun vaiheessa esille tuotu osakelajivaihtoehto, joka sisältää nimeämättömän pelioikeuden rajaamattomalle määrälle vuotuisia pelikierroksia.
Tällaisia toimintamalleja viljelevien golfyhteisöjen osakkeeseen en ainakaan itse koskisi edes pitkällä tikulla.