Re: Golfosakekaupan elpymisen esteenä oy - Golfpiste.com

16.–23.8. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistäGolfosakekaupan elpymisen esteenä oyRe: Golfosakekaupan elpymisen esteenä oy

#409315 Ilmoita asiaton viesti

Kuuma putteri kirjoitti: (28.12.2013 23:04:59)
olen aina pelannut vuodessa max 15 kierrosta. Tällä hetkellä minua ei siksi kiinnosta osake.

Jos olisi malli että vastike olisi esim 350 ja kierrosmaksu esim 15 eur, osake alkaisi kiinnostaa minuakin, ja voisin ehkä maksaa osakkeesta enemmän kuin nolla euroa.

Siis sellainen malli voisi lisätä osakkeiden kysyntää, koska potentiaalisia ostajia olisi enemmän, kuten mm. minä. Koska yli 15 kierrosta pelaavia golfareita on tietenkin enemmän kuin esim vain yli 30 kierrosta pelaavia. Hevijuusereille osake olisi silti edelleen edullisin tapa, vaikka toki nykyistä kalliimpi.

Tosin nykyinenkin tilanne sopii meikäläiselle vähän pelaavalle ihan hyvin, ei valittamista sinänsä.

Olen iloinen tästä avoimen raikkaasta keskustelusta. Asioita on ymmärretty ja ennenkaikkea niitä on haluttu ymmärtää. Joissain keskusteluketjuissa on ollut vähän samanlainen fiilinki kuin näissä työmarkkinaneuvotteluissa – puhutaan kyllä mutta ei kuulijalle vaan omille kannattajilleen. Kannattajien muodostamia kuppikuntia on ollut riittävästi – eikä siellä aina järjen ääntä kuulla, vaikka se joskus olisi ollut hyvinkin tarpeen.

Täällä on ollut esillä hoitovastike+toimistomaksu, pelioikeusmaksu+kierrosmaksu ja peliajan ulkopuolella pelaaminen.
Näille on yhteistä taitetun tariffin periaate. Taitetulle tariffille on ominaista joko aikarajoite tai kierrosmäärärajoite, myös molemmat rajoitteet yhtä aikaa voivat olla voimassa. En ole lukenut montaakaan yhtiöjärjestystä, mutta uskoisin näiden ratkaisujen olevan toteutettavissa kunhan ne toteutetaan yhtenäisesti kaikkin osakesarjoihin. Eli rajoittamaton pelioikeus olisi kallein ja rajoituksista annettaisiin rabattia.

Kirjavuus tariffeissa edellyttää myös kierrokselle ilmoittautumisen automatisointia. Esim nykyisin startterin kopissa on vihko johon raapustetaan nimi ja jotain tietoa kotiseurasta ja tasoituksesta. Yhtähyvin siellä voisi vihon lisäksi olla QR kuvakkeen lukija, jolle näyttäisi pelioikeuden osoittavaa neliömäistä ’hässäkkää’ ja siitä tulostuisi pieni tarra, joka todistaisi ilmottautumiesta jne.
Markkinatilanne on jo nyt luonut nämä taitetut tariffit. On hypergolf kenttävierailijoille ja vähän pelaaville ja on monipelioikeus, niille, jotka eivät halua alvariinsa kiertää pölöheinää.