Re: –> golf2000 - Golfpiste.com

13.5.–20.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][7]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötMontako lyöntiä?Re: –> golf2000

#285915 Ilmoita asiaton viesti

KL kirjoitti: (9.9.2010 16:28:19)

ts kirjoitti: (9.9.2010 12:10:15)

Jaksaiskohan sitä vielä kuitenkin, vaikka tätä on selitetty miljoonaan kertaan.

Merkittävä etu liittyy tuohon, mistä seuraava lyönti virheen jälkeen lyödään ja onko pelaaja voinut sillä siis hyötyä ratkaisevasti tilanteeessa. Tässä tapauksessa eroa on sen verran, että joko jatketaan esim metrin päästä reiästä tai seuraavalta tiiltä. Kyllä se etu on varsin merkittävä, jos pelaajan ei tarvitse tuota metristä upottaa.

Eli kun pelaaja ei siirrä palloaan takaisin paikalleen, hän säästää vähintään yhden lyönnin, jos tulkitsee sen tuon liikkumisen johdosta reikään menneen.

Hyvin selitetty.

Lisään kysyjälle tuohon vielä sen seikan, ettei muistini mukaan missään deccarissa erikseen selitetä MIKSI pelaajan katsotaan tehneen vakavan rikkeen, vaan ainoastaan todetaan pelaajan syyllistyneen sellaiseen. Noin yleisesti ottaen vakavana rikkeenä pidetään sellaista rikettä, jonka johdosta pelaaja itse saa merkittävää perusteetonta etua kilpakumppaneihinsa (tai vastustajiinsa) nähden tai nämä joutuvat merkittävästi huonompaan asemaan ko. teon johdosta. Yhden lyönnin väheneminen reikäkohtaisesta tuloksesta rikkeen vuoksi on ilman muuta vakava rike.

Yritinpä tuossa aikaisemmin kysyä: Missä kohtaa tuo merkittävä etu tapahtui?
Ja vastauksenne on, että merkittävä etu tapahtui, etkö ymmärrä! Merkittävää etua olen tainnut ketjun alkupuolella jo itsekin perustella. Kyllä se sopii mulle edelleenkin ja lieneekö KL:kin alun jälkeen kääntänyt takkinsa siihen suuntaan.

Jos nyt ts:n vastauksesta yrittäis päätellä, niin merkittävä etu tapahtui, kun pallo siirtyi tähtäyksen jälkeen. Tähän tulee pallo palauttaa. Ja määritellä minkä rikkomuksen johdosta annetaan rankut. Raati kuitenkin päätyy laskemaan sen jälkeisiä lyöntejä ja pelillisiä rankkuja päälle.

In equity: 2 takana, pallo liikkuu tähtäyksen jälkeen reiän viereen ja pysähtyy, pelaaja lyö lyönnin ja pallo menee reikään. Nostetaan pallo takaisin liikkeelle lähtö paikkaan. Pääsettekö tulokseen 7. lähtee?